Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies. ZAMKNIJ

Polecane

15 drobnostek, które MĘŻCZYŹNI w nas doceniają, a my nie mamy o tym pojęcia!

15 drobnostek, które MĘŻCZYŹNI w nas doceniają, a my nie mamy o tym pojęcia!

FACECI WYLICZAJĄ: Lista tematów, które poruszamy gdy kobiety nie słuchają!

FACECI WYLICZAJĄ: Lista tematów, które poruszamy gdy kobiety nie słuchają!

10 dowodów na to, że TEGO FACETA interesuje tylko SEX bez zobowiązań!

10 dowodów na to, że TEGO FACETA interesuje tylko SEX bez zobowiązań!

WYBÓR REDAKCJI: 20 pomysłów na związane włosy! (dużo zdjęć)

WYBÓR REDAKCJI: 20 pomysłów na związane włosy! (dużo zdjęć)

HOT FAKTY: Oto skryte pragnienia każdego faceta! (bardzo niegrzeczna lista)

HOT FAKTY: Oto skryte pragnienia każdego faceta! (bardzo niegrzeczna lista)

Te niepozorne rzeczy sprawią, że on ZAKOCHA SIĘ W TOBIE NA NOWO! (i nigdy nie zostawi)

Te niepozorne rzeczy sprawią, że on ZAKOCHA SIĘ W TOBIE NA NOWO! (i nigdy nie zostawi)

10 korzyści wynikających z uprawiania NAMIĘTNEGO SEKSU raz w tygodniu!

10 korzyści wynikających z uprawiania NAMIĘTNEGO SEKSU raz w tygodniu!

WYBÓR REDAKCJI: 10 cudownych fryzur na PAŹDZIERNIK 2018

WYBÓR REDAKCJI: 10 cudownych fryzur na PAŹDZIERNIK 2018

MĘSKIM ZDANIEM: Jeśli dziewczyna tak się czesze i maluje to ROBI Z SIEBIE POŚMIEWISKO!

MĘSKIM ZDANIEM: Jeśli dziewczyna tak się czesze i maluje to ROBI Z SIEBIE POŚMIEWISKO!

Najmodniejsze tatuaże tego sezonu! Idealne dla zakochanych par!

Najmodniejsze tatuaże tego sezonu! Idealne dla zakochanych par!

10 pozycji seksualnych idealnych na dzisiejszy wieczór!

10 pozycji seksualnych idealnych na dzisiejszy wieczór!

10 gotowych stylizacji na jesienne dni! Ubierz się modnie i ciepło!

10 gotowych stylizacji na jesienne dni! Ubierz się modnie i ciepło!

Sprawdź w jaki sposób MĘŻCZYŹNI SZCZERZE okazują swoje uczucie (wzruszający tekst)

Sprawdź w jaki sposób MĘŻCZYŹNI SZCZERZE okazują swoje uczucie (wzruszający tekst)

Triki makijażowe, które odejmują lat! Zdjęcia przed i po!

Triki makijażowe, które odejmują lat! Zdjęcia przed i po!

Sprawdź czy masz cechy kobiety, którą FACECI zawsze będą ADOROWAĆ!

Sprawdź czy masz cechy kobiety, którą FACECI zawsze będą ADOROWAĆ!

MĘSKIM ZDANIEM: Oto lista błędów, których nigdy nie darujemy KOBIECIE!

MĘSKIM ZDANIEM: Oto lista błędów, których nigdy nie darujemy KOBIECIE!

Aktywność fizyczna w ciąży

Gdy jesteś w ciąży powinnaś nieco zmienić swój tryb życia, ale przecież ciąża to nie choroba i nie musisz rezygnować ze wszystkiego, co lubisz! Nie ma żadnych przeciwwskazań do umiarkowanej aktywności fizycznej, a nawet jest ona zalecania!

Ćwiczenia są zakazane, jeżeli ciąża jest zagrożona. W przypadku prawidłowo przebiegającej ciąży możesz bez obaw podejmować umiarkowaną aktywność fizyczną, pamiętając przy tym, aby się nie przemęczać.  Poród jest bardzo dużym wysiłkiem dla organizmu, dlatego trzeba go odpowiednio przygotować, aby mógł łatwiej podołać zadaniu urodzenia dziecka.
Ćwiczenia fizyczne dobrze wpłyną na twój układ krążenia. Za sprawą przyspieszonego krążenia krwi substancje odżywcze szybciej trafią do dziecka, a zwiększona rotacja tlenu spowoduje, że twoje ciało sprawniej pozbędzie się toksyn. Przemiany tlenowe w mięśniach będą efektywniejsze, jeżeli będziesz wykonywała ćwiczenia oddechowe.
Musisz zadbać też o swój kręgosłup i postawę ciała. Twój powiększony brzuszek to dodatkowe obciążenie dla kręgosłupa i bez odpowiednich ćwiczeń po porodzie mogą pojawić się dotkliwe bóle pleców i krzyża.
Szczególnymi ćwiczeniami są te, które rozciągają mięśnie krocza i miednicy (mięśnie Kegla). Dzięki temu urodzisz w krótszym czasie, szyjka macicy szybciej się rozewrze, a skurcze nie będą odczuwane bardzo intensywnie.
Aktywność fizyczna wpływa nie tylko na układ somatyczny, ale też psychiczny – poprawia samopoczucie, ponieważ podczas wysiłku uwalniają się endorfiny odpowiadające za dobry nastrój.
Kobiety, które podczas ciąży ćwiczą, nie mają dużych problemów z otyłością, ponieważ wysiłek usprawnia przemianę materii. Ponadto po porodzie kobiety te mają więcej energii, szybciej wracają do formy fizycznej i psychicznej oraz łatwiej zrzucają zbędne kilogramy.
Bardzo wskazane są długie spacery, joga, taniec towarzyski i gimnastyka dla kobiet w ciąży. Korzystnie wpłyną na ciebie także regularne wizyty na basenie, ponieważ pływanie wzmacnia mięśnie tułowia i powoduje, ze organizm jest lepiej ukrwiony – w rezultacie unikniesz problemów z kręgosłupem, żylaków i obrzęków. Jeśli podczas ćwiczeń zrobi ci się słabo lub poczujesz skurcze, musisz natychmiastowo przerwać trening.
Istnieją jednak dyscypliny, z których należy zrezygnować na czas tych szczególnych dziewięciu miesięcy.  Nie wolno ci jeździć konno, na rowerze, na łyżwach, nartach. Zrezygnuj ze wszystkich dyscyplin, których uprawianie może grozić upadkiem, wstrząsem lub uderzeniem.
Ginekolog w trakcie wywiadu zapyta cię o tryb życia. Jeśli trenujesz jakąś dyscyplinę sportową, skonsultuj to z nim – -być może będziesz musiała na jakiś czas zrezygnować ze swojego ulubionego sportu, jeśli okaże się on zbyt męczący.

Autor: Kamila Gieba