Witryna korzysta z plików cookie. Korzystając z serwisu zgadzasz się na ich przyjmowanie. Więcej.
ok

Polecane

7 wstydliwych pytań, których NIGDY nie powinnaś zadawać mężczyźnie

7 wstydliwych pytań, których NIGDY nie powinnaś zadawać mężczyźnie

8 sposobów, by facet oszalał na twoim punkcie

8 sposobów, by facet oszalał na twoim punkcie

UWAGA! 8 pozycji seksualnych znienawidzonych przez mężczyzn

UWAGA! 8 pozycji seksualnych znienawidzonych przez mężczyzn

14 rzeczy, które robi każdy FACET zaraz po rozstaniu z dziewczyną

14 rzeczy, które robi każdy FACET zaraz po rozstaniu z dziewczyną

12 pewnych znaków, że ten FACET tęskni za twoim TOWARZYSTWEM

12 pewnych znaków, że ten FACET tęskni za twoim TOWARZYSTWEM

U W A Ż A J – te 12 rzeczy odejmuje ATRAKCYJNOŚCI każdej z nas……..

U W A Ż A J – te 12 rzeczy odejmuje ATRAKCYJNOŚCI każdej z nas……..

WALENTYNKOWA lista pozycji seksualnych – aż 20 propozycji!

WALENTYNKOWA lista pozycji seksualnych – aż 20 propozycji!

INTERNAUCI stworzyli listę najpiękniejszych kobiet na świecie – zobacz TOP 20

INTERNAUCI stworzyli listę najpiękniejszych kobiet na świecie – zobacz TOP 20

10 SEKSOWNYCH pomysłów na tatuaż

10 SEKSOWNYCH pomysłów na tatuaż

8 rzeczy, które USZCZĘŚLIWIĄ twojego faceta!

8 rzeczy, które USZCZĘŚLIWIĄ twojego faceta!

8 małych rzeczy, które NIESAMOWICIE kręcą facetów

8 małych rzeczy, które NIESAMOWICIE kręcą facetów

11 znaków, że FACET chce Cię zaciągnąć do łóżka, a potem ZOSTAWIĆ

11 znaków, że FACET chce Cię zaciągnąć do łóżka, a potem ZOSTAWIĆ

10 rzeczy, które powiedzą ci wszystko o facecie, z którym się spotykasz

10 rzeczy, które powiedzą ci wszystko o facecie, z którym się spotykasz

13 rzeczy, które robi tylko CHŁOPAK, któremu się podobasz!!!

13 rzeczy, które robi tylko CHŁOPAK, któremu się podobasz!!!

6 dyskretnych sposobów, by facet który ci się podoba SIĘ W TOBIE ZAKOCHAŁ

6 dyskretnych sposobów, by facet który ci się podoba SIĘ W TOBIE ZAKOCHAŁ

6 sygnałów, że prawdopodobnie twój chłopak zostanie twoim mężem

6 sygnałów, że prawdopodobnie twój chłopak zostanie twoim mężem

Audi R8 5.2 FSI quattro: możliwości zapierające dech w piersiach

Audi wprowadza kolejną, udoskonaloną wersję swojego najbardziej sportowego modelu: od momentu debiutu R8 marka Audi niezmiennie utrzymuje się na czołowym miejscu wśród producentów samochodów sportowych z najwyższej półki.

Z pewnością tę pozycję umocni R8 V10. Jego dziesięciocylindrowy silnik o pojemności 5,2 litra rozwija moc 386 kW (525 KM) i moment obrotowy 530 Nm, które gwarantują zapierające dech w piersiach osiągi. Doskonałe technologie Audi, jak na przykład napęd na wszystkie koła quattro, lekkie aluminiowe nadwozie czy całkowicie diodowe reflektory, a także niepowtarzalny wygląd sprawiają, że R8 5.2. FSI quattro zajmuje pole position wśród swoich konkurentów.

W wersji seryjnej tego samochodu sportowego silnik V10 pod względem budowy jest prawie identyczny, jak w wersji wyścigowej. Jego pojemność wynosi 5.204 cm3, przy 6.500 obr./min do dyspozycji jest 530 Nm momentu obrotowego, a przy 8.000 obr./min osiąga maksymalną moc 386 kW (525 KM).

Moc właściwa wynosi 100,9 KM na litr pojemności, a każdy KM musi poruszać zaledwie 3,09 kg masy, ponieważ Audi R8 V10 w wersji z sześciobiegową skrzynią manualną waży tylko 1.620 kilogramów. Sam silnik waży 258 kilogramów, tylko 31 kg więcej, niż V8.

Audi R8 5.2 FSI quattro przyspiesza od zera do 100 km/h w 3,9 sekundy, a w wersji z sekwencyjną przekładnią R tronic już po 8,1 sekundy przekracza próg 200 km/h. Także potem jego przyspieszenie prawie nie słabnie aż do momentu osiągnięcia prędkości maksymalnej 316 km/h. Ta potężna siła, wyjątkowy wygląd oraz dźwięk silnika wywołują przyspieszone bicie serca. Brzmienie V10 to koncert, w którym huczą basy i rozbrzmiewają pełne mocy wysokie tony, a wszystko to wraz ze wzrostem prędkości obrotowej przechodzi w wielkie fortissimo narastające aż do 8.700 obr./min.

W tym 5,2 – litrowym silniku zastosowano bezpośredni wtrysk działający według opracowanej przez Audi techniki FSI. Układ Common-Rail wtryskuje paliwo do komór spalania pod ciśnieniem dochodzącym do 120 bar. Bezpośredni wtrysk obniża wrażliwość na stukanie, a parowanie paliwa zapewnia pewnego rodzaju wewnętrzne chłodzenie, dzięki czemu możliwe było uzyskanie wysokiego sprężania 12,5 : 1. To z kolei w znaczącym stopniu przyczynia się do osiągnięcia doskonałej mocy i wysokiej efektywności spalania: R8 V10 z R tronic zużywa średnio na 100 km tylko 13,7 litra benzyny.

audi, r8, v10

Audi R8 V10 wyprzedza konkurencję pod względem trakcji i bezpieczeństwa jazdy. Jednym z czynników pozwalających uzyskać tak doskonały poziom bezpieczeństwa i dynamiki jest stały napęd na wszystkie koła quattro – technologia idealnie sprawdzająca się w wyczynowym samochodzie sportowym. Cztery napędzane koła oznaczają lepszą przyczepność, niż dwa, i pozwalają kierowcy na szybsze dodatnie gazu przy wychodzeniu z zakrętu. Napęd quattro poprawia nie tylko trakcję, lecz również dynamikę poprzeczną i stabilność.

Zawieszenie Audi R8 gwarantuje nie tylko wyśmienite możliwości dynamiczne, lecz także zadziwiający komfort podczas długich podróży. Seryjnie wyposażane jest w nowoczesny układ regulacji zawieszenia: Audi magnetic ride. W ciągu milisekund dostosowuje on charakterystykę zawieszenia do profilu drogi i sposobu jazdy kierowcy.

Audi R8 5.2 FSI quattro ze swoimi szeroko rozstawionymi kołami pewnie przylega do drogi. Atletyczne proporcje i mocne nadkola podkreślają jego możliwości. Typowe dla Audi jest także niezwykle precyzyjne potraktowanie linii i elegancko rozciągnięty łuk dachu. Przebiegający przez całe nadwozie kontur optycznie łączy ze sobą przód, nadkola, boki i tył, a wysunięta daleko do przodu kabina jednoznacznie świadczy o tym, że mamy do czynienia z samochodem z umieszczonym centralnie silnikiem.

Stylistyka Audi R8 znalazła wielkie uznanie w oczach specjalistów, o czym świadczy podwójne zwycięstwo w konkursie „World Car of the Year Awards 2008“. W modelu dziesięciocylindrowym stylistyka ta jest jeszcze odrobinę ostrzejsza.

Szczególnie atrakcyjnym rozwiązaniem w R8 V10 są seryjne całkowicie diodowe reflektory – jako pierwszy producent samochodów na świecie Audi wykorzystuje diody LED jako światła mijania, drogowe, dzienne i kierunkowskazy. W każdym reflektorze zamontowano 54 diody LED. Z temperaturą barwy 6.000 kelwinów światło LED jest bardzo zbliżone do światła dziennego, dzięki czemu mniej męczy oczy podczas nocnych podróży. Doskonałe oświetlenie, niskie zużycie energii oraz prawie nieograniczona żywotność LED to ich kolejne zalety.

We wnętrzu R8 V10 panuje atmosfera rodem z wyścigów samochodowych połączona z luksusem. Charakterystycznym elementem wnętrza jest tak zwane „monoposto“ – duży łuk, obejmujący kierownicę i kokpit. Jak zawsze w Audi, wykończenie wnętrza utrzymano na najwyższym poziomie. Powierzchnie tablicy rozdzielczej i tapicerki drzwi starannie podbito miękkim materiałem i ozdobiono dekoracyjnymi szwami. Dla osób pragnących zindywidualizować swoje R8 dostępne są liczne rozwiązania: skóra w różnych kolorach, pakiety z wykorzystaniem tworzywa Carbon lub lakieru o wysokim połysku czy zaprojektowany na wymiar zestaw walizek. Firma quattro GmbH, która stworzyła i wyprodukowała R8 V10, jest w stanie spełnić nawet najbardziej niezwykłe życzenia.

Duża przydatność w życiu codziennym Audi R8 V10 przejawia się między innymi w jego przestronności, uzyskanej dzięki rozstawowi osi 2,65 metra. Każdy kierowca i pasażer, niezależnie od wzrostu i postury, zawsze znajdzie wygodną pozycję siedzącą. Także widoczność jest zaskakująco dobra – wąskie słupki A optymalizują pole widzenia ukośnie do przodu. Kolejną zaletą, sprawdzającą się w codziennej eksploatacji, jest bagażnik. Pod przednią pokrywą zmieści się 100 litrów bagażu, dalsze 90 litrów pojemności jest dostępne za fotelami. Można tam schować nawet dwie torby golfowe. 

Audi R8 5.2 FSI quattro łączy swoje doskonałe osiągi z bogatym wyposażeniem seryjnym. Należy do niego między innymi ogrzewana tapicerka siedzeń ze skóry Feinnappa, system informacji kierowcy, system nawigacji „plus“ oraz nagłośnienie Bang & Olufsen, a także komfortowa automatyczna klimatyzacja i autoalarm. Wskaźniki i gałkę dźwigni zmiany biegów ozdobiono czerwonymi pierścieniami; pedały, podpórkę pod nogę i przełączniki R tronic pokryto aluminium.

Lista opcji oferuje niezwykle atrakcyjne elementy wyposażenia, na przykład Audi parking system advanced z kamerą wsteczną oraz liczne możliwości indywidualizacji przygotowane przez Audi exclusive.
Pakiety skórzane stanowią interesujące luksusowe akcenty, natomiast fotele kubełkowe wprowadzają do R8 V10 prawdziwie wyścigową atmosferę.