Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies. ZAMKNIJ

Polecane

KOK NA CZUBKU GŁOWY- 20 cudownych inspiracji!

KOK NA CZUBKU GŁOWY- 20 cudownych inspiracji!

10 pozycji seksualnych do przetestowania dziś wieczorem! (plus opisy i instrukcje)

10 pozycji seksualnych do przetestowania dziś wieczorem! (plus opisy i instrukcje)

10 beznadziejnych błędów kobiet w NOWEJ RELACJI! Unikaj ich!

10 beznadziejnych błędów kobiet w NOWEJ RELACJI! Unikaj ich!

To kręci niemal każdego faceta- TATUAŻ MIĘDZY kobiecymi piersiami- 10 inspiracji!

To kręci niemal każdego faceta- TATUAŻ MIĘDZY kobiecymi piersiami- 10 inspiracji!

10 książek o seksie, bliskości, współżyciu KTÓRE POWINNAŚ PRZECZYTAĆ!

10 książek o seksie, bliskości, współżyciu KTÓRE POWINNAŚ PRZECZYTAĆ!

15 drobnostek, które MĘŻCZYŹNI w nas doceniają, a my nie mamy o tym pojęcia!

15 drobnostek, które MĘŻCZYŹNI w nas doceniają, a my nie mamy o tym pojęcia!

FACECI WYLICZAJĄ: Lista tematów, które poruszamy gdy kobiety nie słuchają!

FACECI WYLICZAJĄ: Lista tematów, które poruszamy gdy kobiety nie słuchają!

10 dowodów na to, że TEGO FACETA interesuje tylko SEX bez zobowiązań!

10 dowodów na to, że TEGO FACETA interesuje tylko SEX bez zobowiązań!

WYBÓR REDAKCJI: 20 pomysłów na związane włosy! (dużo zdjęć)

WYBÓR REDAKCJI: 20 pomysłów na związane włosy! (dużo zdjęć)

HOT FAKTY: Oto skryte pragnienia każdego faceta! (bardzo niegrzeczna lista)

HOT FAKTY: Oto skryte pragnienia każdego faceta! (bardzo niegrzeczna lista)

Te niepozorne rzeczy sprawią, że on ZAKOCHA SIĘ W TOBIE NA NOWO! (i nigdy nie zostawi)

Te niepozorne rzeczy sprawią, że on ZAKOCHA SIĘ W TOBIE NA NOWO! (i nigdy nie zostawi)

10 korzyści wynikających z uprawiania NAMIĘTNEGO SEKSU raz w tygodniu!

10 korzyści wynikających z uprawiania NAMIĘTNEGO SEKSU raz w tygodniu!

WYBÓR REDAKCJI: 10 cudownych fryzur na PAŹDZIERNIK 2018

WYBÓR REDAKCJI: 10 cudownych fryzur na PAŹDZIERNIK 2018

MĘSKIM ZDANIEM: Jeśli dziewczyna tak się czesze i maluje to ROBI Z SIEBIE POŚMIEWISKO!

MĘSKIM ZDANIEM: Jeśli dziewczyna tak się czesze i maluje to ROBI Z SIEBIE POŚMIEWISKO!

Najmodniejsze tatuaże tego sezonu! Idealne dla zakochanych par!

Najmodniejsze tatuaże tego sezonu! Idealne dla zakochanych par!

10 pozycji seksualnych idealnych na dzisiejszy wieczór!

10 pozycji seksualnych idealnych na dzisiejszy wieczór!

Dzieci uczą się lepiej dzięki NNKT

Dzieci jedzą zbyt dużo niezdrowej żywności i mają za mało ruchu co niekorzystnie wpływa na ich metabolizm. Ponadto oddychają powietrzem zanieczyszczonym dymem nikotynowym i spalinami. Zawarte w nim kadm i ołów zatruwają dziecięce mózgi.

Wszystkie te czynniki prowadzą do zaburzeń neurorozwojowych, a to z kolei obniża efektywność dzieci w trakcie nauki. Sposobem na poprawę koncentracji, pamięci i zdolności uczenia się jest uzupełnienie codziennej diety w odpowiednie kwasy tłuszczowe.

Kwasy Omega-3
Tłuszcze z rodziny Omega-3 zaliczane są do długołańcuchowych Niezbędnych Nienasyconych Kwasów Tłuszczowych, które:

  • stanowią budulec tkanki mózgowej;
  • wpływają na jakość błon komórkowych wszystkich komórek ciała;
  • ich obecność jest ważnym czynnikiem rozwoju mózgu i zachowania sprawności umysłowej aż do późnego wieku;
  • przeciwdziałają zwapnieniu naczyń krwionośnych i korzystnie wpływają na układ naczyniowy;
  • pomagają w zwalczaniu stanów zapalnych, alergii, wszelkich chorób układu immunologicznego;
  • podnoszą odporność organizmu;
  • pośrednio wspomagają również odchudzanie.

Mimo tak ważnej roli kwasy te nie są wytwarzane przez ludzki organizm. Dlatego powinny być dostarczane w pokarmie. Ich naturalnym źródłem są ryby morskie: szprotka, tuńczyk, makrela, łosoś, sardynka, dorsz, śledź, a także kawior i inne owoce morza. Bogate w Omega-3 są również oleje (lniany, z pestek dyni, orzechowy, klonowy i rzepakowy), siemię lniane, orzechy włoskie i brazylijskie, a także zielone warzywa liściaste.

Dostarczenie zalecanej dziennej dawki (1-3 g) kwasów Omega-3 wymaga spożycia około 150 g tłustych ryb morskich lub 1-2 łyżek oleju lnianego lub orzechowego. Nie przestrzeganie tego zalecenia może doprowadzić do niedoboru kwasów Omega-3 w organizmie. Może to być przyczyną problemów z układem krążenia, umysłowych (dysleksja, zaburzenia pamięci), emocjonalnych (depresje), metabolicznych (otyłość), dermatologicznych, odpornościowych  i innych.

Kwasy Omega-6
Kwasy linolowy i gamma-linolenowy z rodziny Omega-6 to także Niezbędne Nienasycone Kwasy Tłuszczowe. Rola kwasów Omega-6 jest nie do przecenienia, ponieważ:

  • wraz z kwasami Omega-3 pełnią kluczową rolę w regulowaniu funkcjonowania mózgu oraz zapewniają normalny wzrost i rozwój;
  • ich obecność w organizmie jest konieczna do utrzymania zdrowia kości, regulacji metabolizmu, stymulowania wzrostu skóry i włosów oraz utrzymania zdolności rozrodczych;
  • badania kliniczne dowodzą, że kwasy z rodziny Omega-6 pomagają w leczeniu m.in. ADHD, anoreksji, osteoporozy, cukrzycy, alergii, chorób oczu i symptomów menopauzy.

Podobnie jak w przypadku kwasów Omega-3, nie są one wytwarzane przez ludzki organizm. Występują przede wszystkim w olejach roślinnych, np. kukurydzianym, sezamowym, słonecznikowym, sojowym, w oleju z wiesiołka, ogórecznika i kiełków pszenicy, a także w mięsie i nabiale (zwłaszcza w mleku i jajach).

Aby wprowadzenie NNKT do codziennej diety przyniosło oczekiwane rezultaty kwasy te muszą występować w odpowiednich proporcjach. Dzienna dawka kwasów Omega-6 zależy od ilości spożywanych kwasów Omega-3. Bardzo ważne jest by utrzymać właściwą relację między ilością kwasów Omega-6 i Omega-3, która powinna wynosić 4:1. Nadmiar Omega-6 w stosunku do Omega-3 może spowodować u dziecka objawy alergii, nadpobudliwości i nietolerancji pokarmowej.

Najlepszym sposobem na uniknięcie komplikacji związanych z nieprawidłowym doborem proporcji  jest stosowanie gotowych preparatów, zawierających kwasy tłuszczowe, takich jak na przykład GALOMEGA FORMUŁA IQ. 

Publikacja przygotowana przez: Specjalistyczne Przedsiebiorstwo Rolno-Przetwórcze GAL