ćwiczenia po cc

Ćwiczenia i diety, czyli wszystko co przybliży nas do idealnej figury, pod warunkiem, że taka istnieje :-)

Moderatorzy: Gabi, JoannaS, magda75, Admini

ćwiczenia po cc

Postautor: Marcia77 » 23 sty 2009, 19:08

Witam, mam pytanko czy ktoś moze mi pomóc w kwestii ćwiczeń po cc?kiedy mozna zaczać ćwiczyc?jakis zestawik cwiczen??będę wdzięczna za pomoc :-D :-D :-D
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Marcia77
Wodzu
Wodzu
 
Posty: 11778
Rejestracja: 08 lip 2008, 16:04

Postautor: ananke » 08 mar 2009, 11:47

hej hej :-)

Marcia, teraz dopiero dojrzałam temat :ico_sorki:

z chęcią się przyłączam do pytań, ale i melduję, że wygrzebałam w necie kilka odpowiedzi.... :-D

troszkę się dziwię, że tyle dziewczyn na forum po cc, a żadna zdania nie napisała z dobrą radą albo chociaż opowieścią, jak było u niej :ico_noniewiem: noo, ale damy radę inaczej :-)

kiedy można zacząć? heh.. no i na to najważniejsze pytanie niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi... najczęściej podaje się okres około 4 do 6 miesięcy po cięciu...

zestawik cwiczeń... heh.. za tym też grzebałam, ale niestety nic nikt nie radzi konkretnego, więc postanowiłam zacząć wprowadzać ruch we wszelakiej formie :-D
ja zaczęłam od żywszego wchodzenia po schodach, które mam niestety strome :-D
do tego dolączyłam spacery, ale wiadomo - teraz, tą niesprzyjającą spacerom z wózkiem, porą roku - nie jest łatwo... ale jak tylko jest sucho i mniej wietrznie to łażę ponad godzinkę :ico_sorki:

od wczoraj rozpoczęłam totalną walkę ze zbędnymi kiloskami i absolutnie pozbywam się słodkości z diety :ico_sorki: po wczorajszym oczyszczaniu organizmu dziś nawet kawkę posłodziłam o połowę mniej cukru :-) nie chcę robić niczego zbyt drastycznie, by organizm nie odczuł zbytnio "straty" i nie walczył z moimi chęciami :-)

pogrzebię jeszcze w necie za ćwiczeniami na poszczególne partie ciała, które nie dotyczą partii brzucha - zostawmy spokojnie tee część ciała na potem, niech się zagoi dobrze rana wewnętrzna (grzebiac w necie w tym temacie naczytałam się przy okazji opowieści o zarwanych mięśniach, przepuklinach i zerwaniu szwów wewnętrznych :ico_olaboga: więc nie ma się co spieszyć)

może będziemy się tu wspólnie wspierały w tych ćwiczeniach po cc i gubieniu kg?? :ico_sorki: :-D
pozdrawiam, ananke
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
ananke
Wodzu
Wodzu
 
Posty: 16038
Rejestracja: 09 lut 2008, 12:06
Lokalizacja: Szkocja

Postautor: Marcia77 » 08 mar 2009, 12:53

ananke pisze:może będziemy się tu wspólnie wspierały w tych ćwiczeniach po cc i gubieniu kg?? :ico_sorki:
wiedziałam ze na Ciebie zawsze można liczyc :ico_buziaczki_big: :ico_buziaczki_big: :ico_buziaczki_big: :588: :588:

[ Dodano: 2009-03-08, 11:57 ]
no ja tylko załuje ze nie moge narazie diety stosowac..pogoda tez narazie nie sprzyja spacerkom..ale jakos moze damy rade ?? :-D :-D

jak byłam ostatnio na badaniach u gina to powiedziła ze po 2 miesiacach moge zaczac delikatnie cwiczyc..mam kumpele kt po cc wrociła do pracy po mięsiącu a jest instruktorem pływania i prowadzi aerobik w wodzie..sama juz nie wiem co robic..nie marze nawet ze narazie wroce do wagi sprzed ciązy..ale tak chociaz 5 kg mniej by sie przydało..ale jak narazie waga stoi jak zaczarowana
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Marcia77
Wodzu
Wodzu
 
Posty: 11778
Rejestracja: 08 lip 2008, 16:04

Postautor: ananke » 08 mar 2009, 12:59

Marcia77 pisze:wiedziałam ze na Ciebie zawsze można liczyc
i nawzajem :-) :ico_sorki:

ja - juz pewnie mówiłam - po ciąży mam do zgubienia 9,5kg na dzien dzisiejszy, ale do wymarzonej wagi mam dużo, dużo więcej, bo 39.5 kg :ico_noniewiem: noo, "nazbierałam" sobie z głupoty, lenistwa i barku czasu dla siebie :ico_sorki:

a wiadomo - jakos te kg łatwiej przychodzą niz chcą odchodzić :ico_olaboga: :ico_zly:

Marcia77, a jak sytuacja z kg wygląda u Ciebie??

może znajdą się jeszcze inne dziewczyny po cc, które będą z nami walczyły??

[ Dodano: 2009-03-08, 12:06 ]
Marcia77 pisze:no ja tylko załuje ze nie moge narazie diety stosowac..pogoda tez narazie nie sprzyja spacerkom..ale jakos moze damy rade ?? :-D :-D
noo, Martuś, Ty to karmisz piersią, więc żadnych siet absolutnie, choć ta, którą masz do karmienia (bez smażonego za wiele i słodyczy, bo niuni by zaszkodziło na brzuszek) to i tak wiele...

Marcia77 pisze:jak byłam ostatnio na badaniach u gina to powiedziła ze po 2 miesiacach moge zaczac delikatnie cwiczyc..
noo, moja pani dr powiedziała to samo i za przykład dała mi spacerki :-D :ico_brawa_01:

ja wychodzilam zawsze z zalozenia, ze dieta na 2, 3 tyg to bez sensu, bo potem wraca sie do jedzenia, jak wczesniej i kg wracaja najczesciej tez :ico_olaboga: dlatego wolę zacząć znów zmieniać powoli nawyki żywieniowe na zdrowsze, wtedy będzie łatwiej i bardziej trwale :-D :ico_sorki:
pozdrawiam, ananke
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
ananke
Wodzu
Wodzu
 
Posty: 16038
Rejestracja: 09 lut 2008, 12:06
Lokalizacja: Szkocja

Postautor: Marcia77 » 08 mar 2009, 13:29

ananke pisze:Marcia77, a jak sytuacja z kg wygląda u Ciebie??
ja mam do zrzucenia 11 kg..a z tymi słodyczami to musze sie przyznac ze pozwalam sibie na herbatniczki i ciasteczka owsiane :ico_wstydzioch: :ico_wstydzioch:
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Marcia77
Wodzu
Wodzu
 
Posty: 11778
Rejestracja: 08 lip 2008, 16:04

Postautor: ananke » 08 mar 2009, 13:32

Marcia77 pisze:pozwalam sibie na herbatniczki i ciasteczka owsiane :ico_wstydzioch: :ico_wstydzioch:
noo, wiesz, na cos trzeba sobie pozwolić :-) bo tak się katować i oblizywać na widok wszelkich słodyczy, to aż głupio :-)

ja też chcę sobie wymyślić cosik mało szkodliwego, typu owsiane ciasteczka, bo to dobry pomysł :ico_brawa_01:

Marcia77, a Ty masz pas poporodowy, prawda? dobrze pamiętam? napisz, jaki i czy sa rezultaty, znaczy czy pomaga cosik :ico_sorki:
pozdrawiam, ananke
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
ananke
Wodzu
Wodzu
 
Posty: 16038
Rejestracja: 09 lut 2008, 12:06
Lokalizacja: Szkocja

Postautor: Marcia77 » 08 mar 2009, 14:01

Marcia77, a Ty masz pas poporodowy, prawda? dobrze pamiętam? napisz, jaki i czy sa rezultaty, znaczy czy pomaga cosik :ico_sorki:
wiesz na pewno mi pomogł zaraz po porodzie bo mniej bolała..a tera..nie widze jakis rewqelacyjnych efektów..tylko tyle ze jak go założe to brzuszek mam bardziej płąski..ale za to góra sie wylewa..jak stoje to jakos to wyglada ale jak siądę to maskara
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Marcia77
Wodzu
Wodzu
 
Posty: 11778
Rejestracja: 08 lip 2008, 16:04

Postautor: ananke » 08 mar 2009, 14:24

Marcia77 pisze:jak stoje to jakos to wyglada ale jak siądę to maskara
:ico_olaboga: noo, u mnie tak też, tyle że bez pasa :ico_olaboga: a w ogóle wyglądam, jak w 6 miesiącu :ico_olaboga:

no, ale czekam na pas neoprenowy - poleciła mi go bratowa, podobno fajnie "wytapia" tłuszczyk na brzuszku... i zamówiłam na allegro :ico_sorki: mam nadzieję, że jakieś efekty będą

poza tym przymierzam się do zakupu hula-hoop, dziewczyny na forum odchudzającym bardzo polecają - taki banalny przyrząd, a podobno pomaga w talii i z boczkami.

no i odświeżam twisterek, choć jeszcze boje się kręcić, bo działa na mięśnie poprzeczne brzucha i boczki :ico_sorki: ale uszykuję go i może od przyszłego tyg będę się kreciła chociaż po 2 minutki dziennie z tyg na tydz zwiększając ilość czasu :ico_sorki:

no i czekam na powrót zdrówka, bo kaszlę jeszcze i wracam do spacerków :ico_sorki:
pozdrawiam, ananke
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
ananke
Wodzu
Wodzu
 
Posty: 16038
Rejestracja: 09 lut 2008, 12:06
Lokalizacja: Szkocja

Postautor: Marcia77 » 08 mar 2009, 18:04

ananke pisze:no, ale czekam na pas neoprenowy - poleciła mi go bratowa, podobno fajnie "wytapia" tłuszczyk na brzuszku... i zamówiłam na allegro :ico_sorki: mam nadzieję, że jakieś efekty będą
to czekam na efekty..moze tez sobie taki zakupie..ja ma mw domku rowerek stacjonarny ale nie wiem czy moge juz jezdzic..twisterek tez mam :-D :-D no i jeszcze gdzis u koleznaki jest steper ..ale nie moge sie doprosic na oddanie :ico_zly: :ico_zly: :ico_zly:

[ Dodano: 2009-03-08, 17:04 ]
ananke pisze:no i czekam na powrót zdrówka, bo kaszlę jeszcze i wracam do spacerków :ico_sorki:
no to duuuzo zdrówka życzę :-D :-D :-D
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Marcia77
Wodzu
Wodzu
 
Posty: 11778
Rejestracja: 08 lip 2008, 16:04

Postautor: nikol » 08 mar 2009, 20:51

Dziewczyny ja też jestem po cc i zaczęłam jakoś tydzień temu ćwiczyć.Takie tam ogólne ćwiczonka jakie pamiętam ze szkoły.Lekarz powiedział,że wystający mięsień podłużny brzucha można wyćwiczyć,przepukliny niestety nie.
Teraz już mogę zrobić 25 razy pod rząd "brzuszki",ale początkowo było ciężko się wogóle podnieść i napiąć mięśnie.
Niestety przyżądów zadnych do pomocy nie mam.Na hula-hop się nie skuszę bo już wcześniej nie bardzo mi leżał.
Pas poporodowy nosiłam,jeden lekarz powiedział,że rozleniwia mięśnie,inny powiedział,że przy przepuklinie i noszeniu dziecka lepiej zakładać.

Ananke zdrówka życzę.
Kinga 26.01.2006
Tymoteusz 13.11.2008
Obrazek
nikol
Specjalista od nawijania
Specjalista od nawijania
 
Posty: 299
Rejestracja: 13 sty 2009, 15:32
Lokalizacja: Śląsk

Postautor: Marcia77 » 09 mar 2009, 09:16

nikol pisze:Dziewczyny ja też jestem po cc i zaczęłam jakoś tydzień temu ćwiczyć.
jak miło ze sie odezwałas.. :-D :-D a od kiedy zaczełas robic brzuszki??
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Marcia77
Wodzu
Wodzu
 
Posty: 11778
Rejestracja: 08 lip 2008, 16:04

Postautor: ananke » 09 mar 2009, 09:33

Nikol, witaj :-)
miło, że ktos się w końcu odezwał :-)
a jak długo jesteś po cięciu? pytałaś może lekarza jakiegoś w tym temacie? :-) pisz, pisz jak najwięcej, bo my tu zielone zupełnie :-)
pozdrawiam, ananke
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
ananke
Wodzu
Wodzu
 
Posty: 16038
Rejestracja: 09 lut 2008, 12:06
Lokalizacja: Szkocja

Postautor: nikol » 09 mar 2009, 18:35

Ja też zielona :ico_oczko: ,ale wiadomo w grupie raźniej.
Ananke cięcie miałam 3 i pół mc temu, 13 listopada.Ranę po cc od początku miałam super i najbliższe okolice gładkie.Niestety macica nie chciała sie obkurczać,brzuch strasznie wystawał,jeszcze wstrzymały się "odchody" więc nie miałam głowy do ćwiczeń.Ale od samego poczatku smaruję się kremami wyszczuplającymi i na rozstepy.Jakoś półtorej mc po cc zaczęłam ćwiczyć, takie proste ćwiczonka,które były dołączone przy pasie poporodowym i byłam wstrząśnięta,że nie umiem zrobić "nożyc" i brzuszków.Sporadycznie ćwiczyłam,ale teraz wziełam sie za siebie i codziennie robię seryjkę :-D .Po dwóch dniach konkretniejszych ćwiczeń było najgorzej bo zrobiły mi sie zakwasy,teraz jest coraz lepiej.Dodatkowo ćwiczę z mężem wieczorami,te ćwiczonka są najlepsze :ico_haha_01: .
Jakbyście chciały to zrobię zdjecia tych ćwiczeń i opisów.

Co do ćwiczeń i pasa spotkałam sie z różnymi zdaniami lekarzy,musimy same dojść do tego kiedy jest odpowiedni czas na ćwiczenia.
Kinga 26.01.2006
Tymoteusz 13.11.2008
Obrazek
nikol
Specjalista od nawijania
Specjalista od nawijania
 
Posty: 299
Rejestracja: 13 sty 2009, 15:32
Lokalizacja: Śląsk

Postautor: ananke » 09 mar 2009, 18:43

nikol pisze:Jakbyście chciały to zrobię zdjecia tych ćwiczeń i opisów.
:ico_sorki: :ico_sorki: :ico_sorki: pewnie, że tak i to bardzo, bardzo :-)

nikol pisze:ale wiadomo w grupie raźniej.
no właśnie :ico_sorki: :-D

miałam pisać więcej, ale mały płacze :ico_olaboga: noo, to idę "poćwiczyć" na stojąco z obciążeniem :-P
pozdrawiam, ananke
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
ananke
Wodzu
Wodzu
 
Posty: 16038
Rejestracja: 09 lut 2008, 12:06
Lokalizacja: Szkocja

Postautor: Marcia77 » 09 mar 2009, 21:52

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Marcia77
Wodzu
Wodzu
 
Posty: 11778
Rejestracja: 08 lip 2008, 16:04

Postautor: nikol » 09 mar 2009, 22:26

Obrazek
Ćwiczenia oddechowe:
1.Połóż się,lekko ugnij nogi w kolanach.Oddychaj głęboko wypychając i wciągając brzuch.Wyobraź sobie,że tlen,który wdychasz przekazujesz do wszystkich części ciała.Wykonaj 10 razy.
2.Pozostając w tej samej pozycji lekko unieś głowę i barki-wdech,dotknij lewą reką prawego uda-powróć do pozycji leżącej z wydechem.Skłony powtórz 4 razy na przemian prawą i lewą ręką.
Ćwiczenia mięśniowe:
3.Leżąc na plecach z nogami ugiętymi umieść między kolanami poduszkę,ściskając ją mocno licząc do pięciu-odpocznij kilka sekund.Ćwiczenie powtórz 10 razy.Zrelaksuj się.
Obrazek
4.W pozycji leżącej -ułóż ramiona wzdłuż tułowia,nogi wyprostowane-lekko unieś rozchylając je i napnij mięśnie,skrzyżyj nogi."Nożyce" powtórz kilka razy.
5.Leżac na plecach rozkrzyżuj ramiona,nogi ugnij w kolanach i lekko przyciągnij do brzucha.Nabierz powietrza,wypuszczaj powietrze powoli przenosząc ugięte nogi na prawo.Wróć do pozycji wyjściowej nabierz powietrza i wypuszczaj je przenosząc ugięte nogi na lewo i z powrotem do pozycji wyjściowej.Ćwiczenie wykonaj 8 razy.Zrelaksuj się.
Ćwiczenia kręgosłupa:
6.Leżac na plecach z nogami ugiętymi w kolanach unieś powoli miednicę.Z uniesioną miednicą odetchnij głęboko 3 razy i wolno stopniowo obniżaj kręgosłup do pozycji wyjściowej.Unoszenie i opadanie powtórz 3 razy.Zrelaksuj się :ico_oczko: .


Marcia77 fajnie,że wkleiłaś ćwiczenia,na pewno sie przydadzą.

[ Dodano: 2009-03-09, 21:36 ]
Marcia77 pisze:ja mam do zrzucenia 11 kg..a z tymi słodyczami to musze sie przyznac ze pozwalam sibie na herbatniczki i ciasteczka owsiane :ico_wstydzioch: :ico_wstydzioch:


Ja z ciąży do stracenia mam 3 kg,a do idealnej wg mnie wagi 6 kg.Niby niedużo,ale waga magicznie stoi.Nie karmię,już piersią więc mogłabym pomęczyć się dietą,ale słodyczy nie umiem sobie odmówić :ico_placzek: .
Kinga 26.01.2006
Tymoteusz 13.11.2008
Obrazek
nikol
Specjalista od nawijania
Specjalista od nawijania
 
Posty: 299
Rejestracja: 13 sty 2009, 15:32
Lokalizacja: Śląsk

Postautor: Marcia77 » 10 mar 2009, 11:38

nikol pisze:Ja z ciąży do stracenia mam 3 kg
to naprawde niewiele..pozazdrościc :-D :-D
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Marcia77
Wodzu
Wodzu
 
Posty: 11778
Rejestracja: 08 lip 2008, 16:04

Postautor: ananke » 10 mar 2009, 13:03

nikol, :ico_sorki: :ico_sorki: zaraz sobie wydrukuję i już dziś uskutecznię po seryjce, jak tylko Chłop wróci :-) albo wieczorkiem :-D

ja wynalazłam proste ćwiczenia, które można robić po każdym porodzie, nawet tego samego dnia :-) zalecają wykonywać ćwiczenia Kegla, a poza tym proste ćwiczonko na brzuch (i to samo z pośladkami) : napiąć mięśnie brzucha, przytrzymać 3 sekundy, puścić - i tak kilka razy na początek, z każdym dniem można robić więcej, no i łatwiej jest; to samo właśnie z pośladkami :-)

no i złota zasada żywieniowa: włączyć do diety codziennie 5 porcji warzyw i owoców :ico_sorki: :-D dopisali w tej ulotce, którą mam z tą zasadą, żeby zupy jarzynowej nie liczyć jako 5 porcji (ziemniaki, marchew, pietruszka, kalafior, cebula) tylko jako jedną :-D

noo, to ja tak z ciekawszych rzeczy, które wygrzebałam :ico_sorki:

cały czas trzymam dietkę :ico_sorki: żadnego kuszenia, żadnych grzeszków jedzeniowych - same badyle :-D i zaliczyłam wczoraj 2 minuty na twisterku, ale kolka mnie złapała, więc przerwałam :ico_sorki:

a jak tam u Was??
pozdrawiam, ananke
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
ananke
Wodzu
Wodzu
 
Posty: 16038
Rejestracja: 09 lut 2008, 12:06
Lokalizacja: Szkocja

Postautor: Marcia77 » 10 mar 2009, 15:24

ananke pisze:a jak tam u Was??
u mnie z dieta kiepsko..dzis na spacerku prawie paczke ciastek owsianych zjadłam :ico_wstydzioch: ...strasznie mnie ciagnie na słodkie no i kiepsko u mnie z tymi 5 porsci warzyw i owoców :ico_olaboga:


do cwiczen tez sie nie zebrałam :ico_wstydzioch:
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Marcia77
Wodzu
Wodzu
 
Posty: 11778
Rejestracja: 08 lip 2008, 16:04

Postautor: ananke » 10 mar 2009, 15:29

Marcia77, :ico_nienie: szalejesz :-D

Marcia77 pisze:dzis na spacerku prawie paczke ciastek owsianych zjadłam :ico_wstydzioch:
mnie na spacerku też ciągnie do jedzenia, ale zabieram ze sobą tylko wodę i wszelakie pieniądze zostawiam w domu :-) noo, chyba że idę na zakupy, ale wtedy też walczę ze sobą :ico_sorki:

Marcia77 pisze:kiepsko u mnie z tymi 5 porsci warzyw i owoców :ico_olaboga:
powiem Ci, że to w ogóle jest ciężko.. próbowałam sobie rozpisać i wychodzi na to, że z 2 owoce na drugie śniadanie, jakaś surówka na obiad, 2 owoce na podwieczorek i po kolacji jeszcze jeden (to juz gratis :-D )
pozdrawiam, ananke
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
ananke
Wodzu
Wodzu
 
Posty: 16038
Rejestracja: 09 lut 2008, 12:06
Lokalizacja: Szkocja

Następna

Wróć do Fitness, Diety i odchudzanie

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


cron