Witryna korzysta z plików cookie. Korzystając z serwisu zgadzasz się na ich przyjmowanie. Więcej.
ok

Polecane

13 ŻAŁOSNYCH rzeczy, które robią wszystkie zakochane dziewczyny – NIE RÓB TEGO!!!!!!!!!

13 ŻAŁOSNYCH rzeczy, które robią wszystkie zakochane dziewczyny – NIE RÓB TEGO!!!!!!!!!

7 wstydliwych pytań, których NIGDY nie powinnaś zadawać mężczyźnie

7 wstydliwych pytań, których NIGDY nie powinnaś zadawać mężczyźnie

8 sposobów, by facet oszalał na twoim punkcie

8 sposobów, by facet oszalał na twoim punkcie

UWAGA! 8 pozycji seksualnych znienawidzonych przez mężczyzn

UWAGA! 8 pozycji seksualnych znienawidzonych przez mężczyzn

14 rzeczy, które robi każdy FACET zaraz po rozstaniu z dziewczyną

14 rzeczy, które robi każdy FACET zaraz po rozstaniu z dziewczyną

12 pewnych znaków, że ten FACET tęskni za twoim TOWARZYSTWEM

12 pewnych znaków, że ten FACET tęskni za twoim TOWARZYSTWEM

U W A Ż A J – te 12 rzeczy odejmuje ATRAKCYJNOŚCI każdej z nas……..

U W A Ż A J – te 12 rzeczy odejmuje ATRAKCYJNOŚCI każdej z nas……..

WALENTYNKOWA lista pozycji seksualnych – aż 20 propozycji!

WALENTYNKOWA lista pozycji seksualnych – aż 20 propozycji!

INTERNAUCI stworzyli listę najpiękniejszych kobiet na świecie – zobacz TOP 20

INTERNAUCI stworzyli listę najpiękniejszych kobiet na świecie – zobacz TOP 20

10 SEKSOWNYCH pomysłów na tatuaż

10 SEKSOWNYCH pomysłów na tatuaż

8 rzeczy, które USZCZĘŚLIWIĄ twojego faceta!

8 rzeczy, które USZCZĘŚLIWIĄ twojego faceta!

8 małych rzeczy, które NIESAMOWICIE kręcą facetów

8 małych rzeczy, które NIESAMOWICIE kręcą facetów

11 znaków, że FACET chce Cię zaciągnąć do łóżka, a potem ZOSTAWIĆ

11 znaków, że FACET chce Cię zaciągnąć do łóżka, a potem ZOSTAWIĆ

10 rzeczy, które powiedzą ci wszystko o facecie, z którym się spotykasz

10 rzeczy, które powiedzą ci wszystko o facecie, z którym się spotykasz

13 rzeczy, które robi tylko CHŁOPAK, któremu się podobasz!!!

13 rzeczy, które robi tylko CHŁOPAK, któremu się podobasz!!!

6 dyskretnych sposobów, by facet który ci się podoba SIĘ W TOBIE ZAKOCHAŁ

6 dyskretnych sposobów, by facet który ci się podoba SIĘ W TOBIE ZAKOCHAŁ

Jak wybrać śpiwór na wakacyjne eskapady w nieznane

Wiele osób woli obozowanie w namiotach od wypoczynku w hotelach i pensjonatach. Nawet podczas upalnych, letnich dni, temperatura w nocy potrafi spaść o kilkanaście stopni. Dlatego też kluczowym wyposażeniem jest śpiwór. Na co zwrócić uwagę przy jego wyborze?

Po pierwsze, ważny jest sam typ śpiwora. Nazwy za wiele tutaj nie pomogą, rozróżniamy bowiem Mumie, Koperty i Nogi słonia. „Mumia” to śpiwór o anatomicznym kształcie zwężającym się ku dołowi. Dzięki takiej konstrukcji śpiwór charakteryzuje się zmniejszoną wagą i objętością po spakowaniu w stosunku do pozostałych rodzajów. Używany jest do szeroko pojętej turystyki.

„Koperta” to śpiwór o kształcie prostokąta, oferuje najwięcej miejsca do spania. Z powodu dużej objętości do ogrzania, traci się sporo na komforcie cieplnym, jest ponadto całkiem duży po spakowaniu.

Wreszcie „Noga słonia” to po prostu jedna, duża nogawka do której się wchodzi. Przeznaczona głównie dla fotografów i myśliwych.

Najbardziej uniwersalne są „Mumie”, bowiem sprawdzają się wiosną, latem i jesienią (np. śpiwór Shelter firmy Spokey za ok.124 zł w Agito.pl), charakteryzując się bardzo dobrym trzymaniem ciepła oraz pakownością.

Bardzo ważnym elementem jest też zamek. Proste suwaki nie zawsze spełniają wszystkie wymogi, bardzo mile widziane są więc dodatkowe funkcje. Bardzo dobrze sprawdzają się śpiwory z zamkiem rozdzielczym (np. śpiwór Spokey Mune II za ok. 59 zł w Agito.pl), który pozwala połączyć dwa śpiwory celem scalenia ich w jeden większy lub te, posiadające dodatkową listwę termiczną wokół zamka, która zapobiega utracie ciepła (np. śpiwór Spokey Wintry II za ok. 79 zł w Agito.pl).
Kluczowa jest również waga. Jeżeli planujemy dużo chodzić z bagażem albo nie dysponujemy samochodem do transportu, warto zwrócić uwagę na lekkie śpiwory, które nie ważą więcej niż 1 kg (np. Spokey Ultralight 800 za ok. 140 zł w Agito.pl).

Pamiętajmy, że każdy człowiek inaczej odczuwa zimno, wiele zależy od izolacji od podłoża, kondycji psychofizycznej, przebytej trasy, posiłków, które spożyliśmy na szlaku, w końcu wilgotności powietrza i innych czynników atmosferycznych. Dobierajmy śpiwór z głową. Sen to podstawa udanego wypoczynku!