Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies. ZAMKNIJ

Polecane

20 typów MANICURE, które OBRZYDZAJĄ MĘŻCZYZN!

20 typów MANICURE, które OBRZYDZAJĄ MĘŻCZYZN!

Facetów, aż korci żeby zadać Ci jedno z tych INTYMNYCH PYTAŃ…

Facetów, aż korci żeby zadać Ci jedno z tych INTYMNYCH PYTAŃ…

Tych rzeczy powinniście spróbować PRZED PLANOWANYM ŚLUBEM!

Tych rzeczy powinniście spróbować PRZED PLANOWANYM ŚLUBEM!

25 zwrotów, które znaczą to samo, co KOCHAM CIĘ! (Faceci tak wyrażają miłość)

25 zwrotów, które znaczą to samo, co KOCHAM CIĘ! (Faceci tak wyrażają miłość)

Sekrety, którymi faceci nie dzielą się z nikim! Będziesz w szoku!

Sekrety, którymi faceci nie dzielą się z nikim! Będziesz w szoku!

MĘSKIM OKIEM: Robiąc te rzeczy UDOSKONALASZ ZWIĄZEK!

MĘSKIM OKIEM: Robiąc te rzeczy UDOSKONALASZ ZWIĄZEK!

25 męskich myśli, które SKUTECZNIE POPRAWIĄ CI HUMOR!

25 męskich myśli, które SKUTECZNIE POPRAWIĄ CI HUMOR!

MĘSKIM OKIEM: powody, przez które OLEWAMY KAŻDY ZWIĄZEK!

MĘSKIM OKIEM: powody, przez które OLEWAMY KAŻDY ZWIĄZEK!

MAPA JEGO CIAŁA- dotykaj tych miejsc, a dasz mu MAKSYMALNĄ ROZKOSZ!

MAPA JEGO CIAŁA- dotykaj tych miejsc, a dasz mu MAKSYMALNĄ ROZKOSZ!

20 kłamstw na temat IDEALNEGO ZWIĄZKU! SZOK!

20 kłamstw na temat IDEALNEGO ZWIĄZKU! SZOK!

Szkoła uwodzenia: jak poderwać faceta w 10 minut? Nasze rady!

Szkoła uwodzenia: jak poderwać faceta w 10 minut? Nasze rady!

Sławne gwiazdy bez makijażu – rozpoznasz je?

Sławne gwiazdy bez makijażu – rozpoznasz je?

10 pomysłów na oryginalny PREZENT lub NIESPODZIANKĘ dla chłopaka

10 pomysłów na oryginalny PREZENT lub NIESPODZIANKĘ dla chłopaka

WAKACYJNA kamasutra – 16 najgorętszych pozycji seksualnych i uwielbianych przez FACETÓW

WAKACYJNA kamasutra – 16 najgorętszych pozycji seksualnych i uwielbianych przez FACETÓW

Tatuaże OWOCE i WARZYWA – 10 ispiracji

Tatuaże OWOCE i WARZYWA – 10 ispiracji

Najpiękniejsze makijaże gwiazd – przegląd

Najpiękniejsze makijaże gwiazd – przegląd

Jakich prezenterów kochają tłumy? Sprawdź co mówią psychologowie!

Kobiety zapamiętują więcej informacji, gdy materiał czyta mężczyzna. Natomiast atrakcyjność fizyczna prezenterek zwiększa motywację widzów obu płci do uważnego śledzenia przekazywanych treści. Co więcej, intensywne kolory ubrań prezenterów telewizyjnych przeszkadzają w uważnym śledzeniu wiadomości – takie wnioski płyną z badania studentki psychologii SWPS.

 

bernauer-strae-113171_1280

 

Gra w kolory

 

Celem badania była próba odpowiedzi na pytania, czy płeć, atrakcyjność fizyczna, kolor ubioru prezentera i prezenterki mają wpływ na zapamiętywanie komunikatów  w programach informacyjnych. W badaniu przeprowadzonym przez studentkę psychologii SWPS, Annę Brzozowską wzięło udział 80 osób, w wieku 20 – 40 lat, w tym 40 kobiet oraz 40 mężczyzn z wykształceniem średnim i wyższym, reprezentujących różne zawody.

Wyniki badania potwierdziły, że intensywne kolory ubrań osób prowadzących program telewizyjny mogą stanowić przeszkodę w uważnym śledzeniu przekazywanych treści i obrazów. Na przykład, czerwony strój prezentera i prezenterki przykuwał uwagę widza, ale osłabiał proces zapamiętywania komunikatu. Badani, zarówno kobiety, jak i mężczyźni, przyswajali znacznie więcej informacji, gdy w nagranym materiale występowała prezenterka ubrana w granatowy strój lub też prezenter mający na sobie czarną marynarką.

 

Płeć płci nierówna?

 

Czy zapamiętywanie przekazu jest u odbiorców zależne od płci osoby prowadzącej program? Okazuje się, że tak, ale tylko w przypadku kobiet. Badanie pokazało, że zapamiętywały one więcej informacji wówczas, gdy nadawcą komunikatu był mężczyzna. Oglądając wiadomości prowadzone przez prezenterkę, mniejszą wagę przywiązywały do merytorycznej wartości otrzymanej informacji.

 

Atrakcyjność przyciąga

 

Atrakcyjność fizyczna prezentera czy prezenterki również nie zmniejsza motywacji odbiorcy do kodowania i przetwarzania informacji. – Zjawisko zaobserwowane przez niektórych badaczy reklamy, że osoby atrakcyjne tak bardzo absorbują uwagę, iż na dalszy plan schodzi sam reklamowany produkt, w sytuacji odbioru komunikatu informacyjnego nie zostało potwierdzone. Atrakcyjne osoby prowadzące program telewizyjny, czy to z powodu wyglądu fizycznego, czy z powodu cech osobowości, są bardziej skuteczne w perswazji niż nadawcy nieatrakcyjni. A przez to sam przekaz wydaje się odbiorcy ciekawszy, skłaniający go do uważnego śledzenia i zapamiętywania – mówi Anna Brzozowska. Analiza wykazała, że im wyższa była ocena atrakcyjności fizycznej prezenterki, tym lepiej badana osoba zapamiętywała komunikat. Zależność tę odnotowano zarówno u badanych kobiet, jak i mężczyzn.

 

Na kolejnej stronie dowiedz się więcej!