Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies. ZAMKNIJ

Polecane

10 nietypowych i nieoczywistych przyczyn wypadania włosów! WAŻNE!

10 nietypowych i nieoczywistych przyczyn wypadania włosów! WAŻNE!

10 filmów, które MUSISZ obejrzeć, jeśli właśnie się rozstałaś!

10 filmów, które MUSISZ obejrzeć, jeśli właśnie się rozstałaś!

Te rzeczy są WEDŁUG MĘŻCZYZN równie intymne co seks!

Te rzeczy są WEDŁUG MĘŻCZYZN równie intymne co seks!

FACECI WYLICZAJĄ: “To właśnie wtedy zrozumiałem, że ona jest tą jedyną!”

FACECI WYLICZAJĄ: “To właśnie wtedy zrozumiałem, że ona jest tą jedyną!”

10 powodów, przez które PODOBAJĄ NAM SIĘ zajęci faceci!

10 powodów, przez które PODOBAJĄ NAM SIĘ zajęci faceci!

Mężczyźni je uwielbiają! Poznaj 15 inspiracji jak nosić KOMBINEZONY!

Mężczyźni je uwielbiają! Poznaj 15 inspiracji jak nosić KOMBINEZONY!

Złote kolory jesieni 2018 – zobacz co będzie modne w tym sezonie

Złote kolory jesieni 2018 – zobacz co będzie modne w tym sezonie

10 oznak, że FACET jest uzależniony od MIŁOŚCI DO CIEBIE!

10 oznak, że FACET jest uzależniony od MIŁOŚCI DO CIEBIE!

Oto oznaki, że MĘŻCZYZNA JEST ZBYT BRUTALNY W ŁÓŻKU! (nie pozwól na to)

Oto oznaki, że MĘŻCZYZNA JEST ZBYT BRUTALNY W ŁÓŻKU! (nie pozwól na to)

FACECI, którym nigdy nie złamiesz serca, robią te 10 rzeczy!

FACECI, którym nigdy nie złamiesz serca, robią te 10 rzeczy!

Jeśli robisz w łóżku tych 15 rzeczy, ON BĘDZIE CHCIAŁ zostać z tobą już na zawsze!

Jeśli robisz w łóżku tych 15 rzeczy, ON BĘDZIE CHCIAŁ zostać z tobą już na zawsze!

10 smsów, które pobudzą wyobraźnię FACETA, na którym ci zależy!

10 smsów, które pobudzą wyobraźnię FACETA, na którym ci zależy!

10 rzeczy, które musisz wypróbować, jeśli twój partner jest nieszczęśliwy!

10 rzeczy, które musisz wypróbować, jeśli twój partner jest nieszczęśliwy!

Tych rzeczy NIGDY nie powie Ci Twój facet (ale chciałby, żebyś sama się domyśliła)

Tych rzeczy NIGDY nie powie Ci Twój facet (ale chciałby, żebyś sama się domyśliła)

ZOBACZ —> miesiąc Twoich urodzin, a typ FACETA, jaki do Ciebie najbardziej pasuje

ZOBACZ —> miesiąc Twoich urodzin, a typ FACETA, jaki do Ciebie najbardziej pasuje

11 ZWYKŁYCH rzeczy, dzięki którym FACET będzie uważał Cię za IDEALNĄ partnerkę

11 ZWYKŁYCH rzeczy, dzięki którym FACET będzie uważał Cię za IDEALNĄ partnerkę

Jakie witaminy warto przyjmować w okresie karmienia piersią?

Zdrowe odżywianie jest ważne nie tylko w okresie starań o dziecko i podczas ciąży. Dobrze zbilansowaną dietę należy kontynuować również po porodzie, ponieważ także w tym czasie zwiększa się zapotrzebowanie na witaminy i minerały. Ze względu na duże prawdopodobieństwo wystąpienia niedoborów istotną rolę po porodzie mogą odgrywać witaminy przyjmowane w formie suplementów. Które z nich są niezbędne?

 

Większe zapotrzebowanie karmiących mam na składniki odżywcze wynika ze zwiększonego zapotrzebowania kalorycznego związanego m.in. z produkcją mleka. Jeżeli nie odżywiasz się prawidłowo, zwiększasz ryzyko powstawania niedoborów, które wpływają negatywnie głównie na Twój (a nie na dziecka) organizm. W takiej sytuacji warto przyjmować witaminy i minerały w formie suplementów przeznaczonych dla kobiet karmiących piersią.

 

Niedobory witamin i minerałów a skład mleka

Wśród wielu kobiet panuje przekonanie, że niedobory witamin i minerałów odnotowane w organizmie mamy przekładają się na produkcję niewartościowego mleka. Jest to mit: od dawna wiadomo, że dieta kobiety tylko w nieznacznym stopniu wpływa na skład produkowanego pokarmu. Dziecko, niezależnie od tego, jak odżywia się mama, zawsze otrzymuje wartościowe mleko. Nieprawidłowa dieta i związane z nią niedobory witamin i minerałów najgorzej wpływają na organizm mamy.

Istnieje jednak od tej reguły kilka wyjątków, ponieważ poziom niektórych składników jest ściślej związany z dietą karmiącej kobiety. Mowa tutaj m.in. o witaminach z grupy B, jodzie i DHA.

 

Które witaminy przyjmować po porodzie?

Dieta skomponowana w oparciu o zasady racjonalnego żywienia jest w stanie zapobiec niedoborom witamin i minerałów. Jednak zgodnie ze stanowiskiem Polskiego Towarzystwa Ginekologów i Położników oraz Polskiego Towarzystwa Gastroenterologii, Hepatologii i Żywienia Dzieci istnieje kilka substancji odżywczych, które należy przyjmować w formie suplementów.

 

DHA

DHA to kwas dokozaheksaenowy, który zalicza się do grupy wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3. Z uwagi na bardzo niskie spożycie ryb zaleca się jego przyjmowanie już od pierwszego miesiąca ciąży i przez cały okres karmienia piersią.

Zapewnienie odpowiedniej ilości DHA w diecie karmiącej mamy wpływa pozytywnie także na niemowlę – na jego rozwój umysłowy oraz rozwój funkcji poznawczych i motorycznych. Poprawia też ostrość widzenia, zmniejsza ryzyko alergii oraz zachorowania w dorosłym życiu na cukrzycę typu I oraz na chorobę nadciśnieniową. Ponadto wpływa ochronnie na układ krwionośny karmiącej kobiety, ponieważ zmniejsza prawdopodobieństwo pojawienia się stanów zapalnych w blaszkach miażdżycowych i obniża stężenie trójglicerydów we krwi.

Kobiety ciężarne i karmiące piersią powinny dostarczać organizmowi min. 200 mg DHA dziennie, jednak w przypadku małego spożycia ryb należy uwzględnić suplementację DHA w dawce 400-600 mg DHA/dobę.

 

Witamina D3

Powszechnie uważa się, że biosynteza witaminy D3 zachodząca pod wpływem słońca jest w stanie pokryć do 100% dziennego zapotrzebowania. Niestety coraz częściej obserwuje się niedobory tej witaminy – nie tylko u ciężarnych, ale również u kobiet karmiących piersią. Dlatego przyjmowane po porodzie witaminy należy uzupełnić o witaminę  D3.Jej odpowiedni poziom w organizmie pozwala uniknąć zaburzeń gospodarki wapniowo-fosforanowej, które mogą prowadzić do osteoporozy.

 

Dzienna dawka dla kobiet karmiących w celu profilaktyki niedoborów witaminy D3 wynosi do 2000 IU.

 

Czytaj dalej na kolejnej stronie >>>