Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies. ZAMKNIJ

Polecane

Jak zrobić olejek do masażu na bazie oliwy z oliwek?

Jak zrobić olejek do masażu na bazie oliwy z oliwek?

6 powodów, dla których powinnaś mieć SUKIENKĘ MAXI w swojej szafie

6 powodów, dla których powinnaś mieć SUKIENKĘ MAXI w swojej szafie

HIT lata 2018 – okrągłe torebki. Zobacz, jak je nosić

HIT lata 2018 – okrągłe torebki. Zobacz, jak je nosić

Zippini podpowiada, jak szybko poradzić sobie z odciskami

Zippini podpowiada, jak szybko poradzić sobie z odciskami

Wybór nowości książkowych dla dzieci – idealny prezent na DZIEŃ DZIECKA 2018

Wybór nowości książkowych dla dzieci – idealny prezent na DZIEŃ DZIECKA 2018

Wybór najlepszych gier planszowych na DZIEŃ DZIECKA

Wybór najlepszych gier planszowych na DZIEŃ DZIECKA

6 kosmetyków, które możesz zrobić sama na DZIEŃ MATKI

6 kosmetyków, które możesz zrobić sama na DZIEŃ MATKI

10 fryzur dla bardzo krótkich włosów

10 fryzur dla bardzo krótkich włosów

Przegląd #messybun na Instagramie

Przegląd #messybun na Instagramie

Tatuaż na dłoni – 6 inspiracji na wzór

Tatuaż na dłoni – 6 inspiracji na wzór

Pozycje seksualne do przetestowania w WANNIE i pod prysznicem

Pozycje seksualne do przetestowania w WANNIE i pod prysznicem

7 gwiazd, które mają bardzo ORYGINALNĄ urodę

7 gwiazd, które mają bardzo ORYGINALNĄ urodę

Tak wyglądają GWIAZDY, gdy nie stoją na czerwonym dywanie

Tak wyglądają GWIAZDY, gdy nie stoją na czerwonym dywanie

Naturalność KONTRA operacje plastyczne – porównanie gwiazd w tym samym wieku

Naturalność KONTRA operacje plastyczne – porównanie gwiazd w tym samym wieku

10 aktorów, którzy udowadniają, że BRODA jest zawsze sexy

10 aktorów, którzy udowadniają, że BRODA jest zawsze sexy

11 szczerych zdjęć, które pokazują, jak naprawdę wygląda MACIERZYŃSTWO

11 szczerych zdjęć, które pokazują, jak naprawdę wygląda MACIERZYŃSTWO

Kanguromania wystartowała!

Rusza KanguroMania – pierwsza w Polsce kampania promująca noszenie dzieci w chustach! Kanguromania to pierwsza w Polsce społeczna kampania, która ma na celu propagowanie wiedzy o korzyściach chustonoszenia głównie wśród rodziców, ale także wśród wszystkich środowisk, które zawodowo związane są z troską o zdrowie fizyczne i emocjonalne najmłodszych, czyli lekarzy, pielęgniarek, położnych, szkół rodzenia,   poradni laktacyjnych, a nawet organizacji pozarządowych czy dziennikarzy mediów branżowych.

Kampania to przekazywanie specjalistycznej, fachowej merytorycznej wiedzy dotyczącej noszenia dzieci w chustach, ale także cykl warsztatów, podczas których rodzice nauczą się jak dobierać chustę do wieku dziecka oraz jego indywidualnych potrzeb. Ważną częścią zajęć będą także zajęcia praktyczne ze sposobów wiązania chust tak, aby służyły one zdrowiu i komfortowi dziecka.

O chustach

Noszenie dziecka w chustach wciąż w Polsce jest mało popularne. Wprawdzie istnieje wiele miejsc, w których można zaopatrzyć się we wszelkiego rodzaju chusty, jednak ich używanie nadal spotyka się z podejrzliwością. Matki noszące swoje dzieci w chustach często napotykają dziwne spojrzenia przechodniów, podnoszone są także pytania o aspekty zdrowotne chustonoszenia. Kanguromania rozwiewa wszelkie wątpliwości, odpowiada rzeczowo i merytorycznie na pytania rodziców.
Badania dowodzą, iż dzieci noszone w chustach mniej płaczą, są spokojniejsze, lepiej się rozwijają. Chustonoszenie w radykalny sposób zmienia jakość reakcji dziecko – opiekun. Chusty polecane są także dla wcześniaków, dla których noszenie w chustach jest swego rodzaju przedłużeniem zbyt wcześnie skończonego życia płodowego.
Chusty to także wybawienie dla zaganianych rodziców, którzy teraz, nosząc dziecko w chuście, mogą sprawniej uporać się z innymi obowiązkami, jak sprzątanie czy gotowanie.

Inicjatorzy

Inicjatorami akcji i jej pomysłodawcami są znani miłośnikom chustonoszenia w kraju doświadczeni trenerzy Kasia Dudo-Zakrzewski i Marcin Zakrzewski, którzy w zakresie chustonoszenia przeszkolili już ponad tysiąc osób. Podczas kampanii czuwają oni nad merytoryczną jakością wszelkich materiałów edukacyjnych oraz strony kanguromania.pl Przeprowadzają także szkolenia i warsztaty w ramach kampanii.
Kasia i Marcin to rodzice dwóch synów z powodzeniem noszonych w chustach. Czteroipółletni Felix oraz ośmiomiesięczny Bruno to piękny przykład tego, jak wiele korzyści przynosi chustonoszenie. Kasia i Marcin od prawie 5 lat zajmują się propagowaniem idei chust wiązanych na terenie całej Europy. Prowadzą warsztaty z chustonoszenia dla rodziców, szkolą personel medyczny, występują w mediach. Są autorami serwisu Chustomania.pl, pierwszego w Polsce portalu o chustonoszeniu . Przeszkolili ponad tysiąc osób w Polsce i za granicą, a w zeszłym roku sprowadzili do naszego kraju drezdeńską Szkołę Noszenia. Należą do trójki trenerów Die Trageschule z pełnymi uprawnieniami. Wciąż otwarci na nową wiedzę z dziedziny chustowej i chętni do dzielenia się nią z rodzicami. To właśnie oni są odpowiedzialni za merytorykę warsztatową oraz część praktyczną szkoleń Kanguromanii.

Obsługa ekspercka

Jednym z ekspertów medycznych kampanii jest lek. Kinga Guszkiewicz–Fras , rezydent w Klinice Ortopedii i Traumatologii Narządu Ruchu Akademii Medycznej we Wrocławiu im. Piastów Śląskich. Prywatnie mama dwudziestomiesięcznej Marty.  Z chustami zetknęła się po raz pierwszy w szkole rodzenia, tuż po urodzeniu własnego dziecka, które z powodzeniem noszone w chuście wyrosło na silną i zdrową dziewczynkę. Propagatorka chustonoszenia wśród rodziny, przyjaciół i swoich pacjentów. Organizatorzy zadbali szczegółowo o aspekt medyczny kampanii. Na stronie powstaje specjalny dział dla służby zdrowia. Do kampanii wdrażane jest całe grono ekspertów: pediatrów, lekarzy rodzinnych, ginekologów, ortopedów, fizjoterapeutów, oraz trenerów chustonoszenia.

Światowi eksperci o chustonoszeniu

Dr William Sears – członek Amerykańskiego Stowarzyszenia Profesorów Pediatrii, związany z Klinkami na całym świecie: Uniwersytet w Kalifornii, Uniwersytet Harvard, Uniwersytet w Toronto, członek AAP- American Academy of Pediatrics, oraz RCP – Royal College of Pediatrics, znany i ceniony pediatra, prowadzący słynny amerykański program „Ask dr Sears”, autor ponad 30 publikacji nt. chustonoszenia.

„Noszenie wzmacnia więź między dzieckiem a rodzicami i wzmacnia ich poczucie kompetencji. Częste karmienie i dotyk stymulują produkcję „hormonów macierzyństwa”
Dr Benjamin Spock –   amerykański pediatra, autor jednego z najpopularniejszych podręczników wychowania dzieci „Dziecko, pielęgnacja i wychowanie” Wydawnictwo Rebis 2006.
„Przed narodzeniem ciało mamy nie tylko chroni, ogrzewa i odżywia dziecko – uczestniczy ono w każdym jego ruchu. W wielu częściach świata noworodek po narodzeniu przebywa przytulony do mamy, a w nocy śpi razem z nią. Podczas gdy mama wykonuje codzienne czynności – zbiera i przygotowuje pożywienie, pracuje na roli, tka, zajmuje się domem – dziecko nadal uczestniczy we wszystkich jej ruchach. Jest przystawiane do piersi, gdy tylko zakwili. Nie tylko słyszy, ale również czuje wibracje mowy i śpiewu mamy.(…) Dzieci wychowywane w taki sposób mniej płaczą, a ulewanie i marudzenie są niemal nieznane.”

Obsługa agencyjna

Kampanię realizuje agencja marketingu medyczno – farmaceutycznego HealthEvent, która wykonała serwis www, obsługuje logistycznie wszystkie wydarzenia kampanii, realizuje także obsługę PR akcji.

Przebieg kampanii

Na potrzeby kampanii powstała specjalna strona www.kanguromania.pl
wszyscy zainteresowani odnajdą tam materiały dydaktyczne, porady ekspertów oraz szczegółowy harmonogram kampanii, czyli to co się będzie działo w poszczególnych miastach.

Warsztaty edukacyjne dla rodziców
    * Warsztaty poświęcone noszeniu dzieci w chustach, prowadzone przez lekarzy, szkoleniowców, fizjoterapeutów oraz trenerów chustonoszenia, odbywające się w największych miastach Polski (nauka noszenia wraz z warsztatem edukacyjnym)
                + 24-25.10.2009 r. Łódź – pilotażowe
                + 12.2009 – Kraków, Wrocław
                + 1.2010 – Warszawa (połączone z konferencją prasową)
                + 2.2010 – Lublin
                + 3.2010 – Gdańsk, Poznań
                + 4.2010 – Katowice, Szczecin

Wydarzenia towarzyszące:
    * 02.2010 Konferencja naukowa dla lekarzy i pracowników służby zdrowia „Chustonoszenie – zdrowy trend wychowawczy”
    * 03.2010 „Chustonoszenie w malarstwie”- wernisaż, prace studentów ASP
    * 04.2010 – Pokaz tańca „Bądź blisko” – rodzice z dziećmi w chustach z udziałem zaproszonych mediów i gości
    * 05.2010 – Targi Health&Sling
    * 06.2010 Dzień Dziecka– otwarcie wirtualnego Instytutu Noszenia Dzieci w Chustach www.instytutnoszenia.pl .
    * Na stronie planowane są : porady ekspertów noszenia, porady lekarzy i fizjoterapeutów, e- społeczność dla rodziców noszących dzieci w chustach, e-sklep, wykaz certyfikowanych doradców i trenerów, wykaz certyfikowanych firm, pierwsze ogólnopolskie standardy noszenia opracowane przez lekarzy i trenerów chustonoszenia.
    * 06.2010 – Premiera książki „Bądź blisko”

Partnerzy Strategiczni:

Chustomania.pl, polska filia niemieckiej szkoły noszenia Die Trageschule® Dresden

Partnerzy Medialni:
eDziecko.pl, naObcasach.pl, MiastoDzieci.pl, NaszeMaluchy.pl, Ciążowy.pl, Parenting.pl, eBobas.pl, We-Dwoje.pl, WięcejNiżZdrowie.pl, Służba Zdrowia

Partnerzy:
Agugu.com.pl, Babiląd, Bajkolandia, Dobra Mama, Dobra4, Dumel Junior, DzieckowCentrum.pl, Estemedia.pl, Epino, Fotodzieciństwo, Fundacja Mama, Galaktyka Kobiet, Inspiro, Klub Kangura, MamawCentrum.pl,  Nocowanie.pl,  Pieluszkarnia.pl, RehaBaby, Wyprawa Mama

Szczegółowych informacji udziela:
Koordynator projektu
Paweł Jarosz
pawel.jarosz@healthevent.pl
+48 791 823 151
Kampanie koordynuje: HealthEvent www.healthevent.pl
www.kanguromania.pl