Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies. ZAMKNIJ

Polecane

FACECI WYLICZAJĄ- dziewczyny nie pytajcie nas o to, bo łamiecie NAM SERCA!

FACECI WYLICZAJĄ- dziewczyny nie pytajcie nas o to, bo łamiecie NAM SERCA!

15 ubrań, które powinnaś JUŻ DZIŚ WYRZUCIĆ Z SZAFY!

15 ubrań, które powinnaś JUŻ DZIŚ WYRZUCIĆ Z SZAFY!

Sprytne triki, które pomogą UTRZYMAĆ PORZĄDEK W DOMU!

Sprytne triki, które pomogą UTRZYMAĆ PORZĄDEK W DOMU!

TATUAŻE  – te wzory warto sobie zrobić w te wakacje!

TATUAŻE – te wzory warto sobie zrobić w te wakacje!

8 najlepszych STYLIZACJI gwiazd – seksowne i łatwe do zgapienia

8 najlepszych STYLIZACJI gwiazd – seksowne i łatwe do zgapienia

10 pozycji do przetestowania w ŁÓŻKU w ten weekend

10 pozycji do przetestowania w ŁÓŻKU w ten weekend

Peeling na weekend: KAWA + CYNAMON + MIÓD

Peeling na weekend: KAWA + CYNAMON + MIÓD

Te sygnały to dowód na to, że JESTEŚ DLA NIEGO ZBYT DOBRA!

Te sygnały to dowód na to, że JESTEŚ DLA NIEGO ZBYT DOBRA!

20 GENIALNYCH I PROSTYCH fryzur dla dziewczynki!

20 GENIALNYCH I PROSTYCH fryzur dla dziewczynki!

Wakacyjny MANICURE 2018 – 15 najlepszych propozycji

Wakacyjny MANICURE 2018 – 15 najlepszych propozycji

ŚLUB 2018: najciekawsze ozdoby i dodatki, które ZROBICIE SAMI! (za grosze)

ŚLUB 2018: najciekawsze ozdoby i dodatki, które ZROBICIE SAMI! (za grosze)

10 rzeczy, których nie powinnaś przechowywać w łazience!

10 rzeczy, których nie powinnaś przechowywać w łazience!

DOMOWE BIURO- 15 inspirujących pomysłów!

DOMOWE BIURO- 15 inspirujących pomysłów!

PLISOWANA SPÓDNICA- jak nosić, do czego pasuje, gotowe stylizacje!

PLISOWANA SPÓDNICA- jak nosić, do czego pasuje, gotowe stylizacje!

LEN W ROLI GŁÓWNEJ- najmodniejsze stylizacje 2018

LEN W ROLI GŁÓWNEJ- najmodniejsze stylizacje 2018

Nowości książkowe dla dzieci! NASZE TOP 10!

Nowości książkowe dla dzieci! NASZE TOP 10!

Każdy chce mieć swoje SPA

Mimo iż własny ośrodek SPA może wydawać się idealnym sposobem na udany biznes, często niewiedza, brak kompetencji i niezbędnego zaangażowania sprawia, iż z pozoru łatwy i przyjemny sposób na życie okazuje się druzgocącą klęską. O najczęstszych błędach i zasadach, jakie towarzyszyć powinny udanej inwestycji opowiada Bożena Społowicz – skin coach, właścicielka i założycielka Golden SPA w Bielsku-Białej oraz inicjatorka Projektu Ja!

– Co Pani zdaniem powoduje tymi, którzy mimo braku odpowiednich kompetencji decydują się na założenie i prowadzenie własnego ośrodka?

– Przede wszystkim – niestety – ignorancja, naiwne postrzeganie ośrodka SPA jako działalności łatwej, przyjemnej nie wymagającej pracy i poświęcenia. Na podstawie własnych obserwacji mogę wyróżnić chyba konkretne typy nieodpowiednich przedsiębiorców.
Pierwszy z nich to właściciele hoteli i pensjonatów, którzy chcąc podwyższyć prestiż, wzbogacić ofertę, decydują się na stworzenie własnego SPA. Choć zdumiewać może ich zdolność do wyliczeń związanych z realizacją planu – ilości niezbędnych zabiegów i gabinetów, brakuje przede wszystkim doświadczenie i pasji. Fakt ten nadaje działalności rys zwykłego rzemiosła, gdzie wyznacznikiem sukcesu stają się słupki z marketingowych wyliczeniach.
Kolejnym typem są – mówiąc nieco kolokwialnie – bogaci mężowie, pragnący zapewnić swoim wybrankom możliwość prowadzenia własnego biznesu. Jako stali bywalcy ośrodków zadają sobie pytanie – dlaczego nie SPA? Odpowiedź jest jasna – wszak to łatwy, piękny i przyjemny biznes.
Trzecie grono, nazwijmy je umownie – naśladowcami, to szczęśliwcy, którzy korzystając z dobrych przykładów, trudu funkcjonujących w branży znajomych, bez cienia wstydu kopiują poznane schematy. Często – nieudolnie, czasem – za cenę przyjaźni z doświadczonym, pełnym pasji znajomym.

– Co sprawiło, że w naszym kraju biznes beauty zaczął się cieszyć tak wielkim powodzeniem?

– Faktycznie, można odnieść wrażenie, że Polska to centrum globalnej odnowy biologicznej.
Dlaczego? Biznes beauty jest coraz częściej dotowany z funduszy Unii Europejskiej. Pozwala to na stworzenie infrastruktury ośrodka, zatrudnienie kadry, zakup naprawdę nowoczesnych urządzeń. Te co prawda, w zestawieniu z brakiem wiedzy, często do niczego nie służą.
Nie zmienia to jednak faktu, że ośrodków przybywa, a osobom rzadko korzystającym z tego typu usług często trudno wybrać to co naprawdę wartościowe.

– Co należy zrobić, aby w oparciu o pasję i wiedzę rozpocząć działalność, nie trafiając jednocześnie do którejś ze wspomnianych „zaszczytnych” grup przedsiębiorców?

Sytuacja obecnie jest niezwykle korzystna. Dołujący rynek nieruchomości sprawia, iż znalezienie odpowiedniego lokalu nie powinno nastręczać większych trudności. Początek to jednak odpowiednia filozofia, kreatywne i autorskie czerpanie z najlepszych wzorów, inspiracji. Te, możemy poznać dzięki imprezom branżowym – targom czy konferencjom lub najprościej – dzięki sieci, która oferuje nam niezmierzone złoża pozytywnych przykładów.
Można pomyśleć o niszy, nowości. Inspirować się egzotyką, zachodem, najnowszymi trendami. Sukcesu dopełni czynnik ludzki – zaangażowana kadra, zarówno kosmetyczna jak i menedżerska. Tej w naszym kraju zdecydowanie nie brakuje, a wśród ogromnej podaży, wyłonić można zeń prawdziwe skarby – osoby pełne pasji, doskonale wykształcone i cechujące się aktywnym podejściem.
Tego podejścia, pozytywnej energii nie może zabraknąć również i nam. Stwierdzenie, że każdą działalność można traktować jak rzemiosło lub sztukę to wytarty truizm, który jednak w tym przypadku powinien dać do myślenia wszystkim rozpoczynającym przygodę z beauty biznesem.