Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies. ZAMKNIJ

Polecane

FACECI WYLICZAJĄ: 8 prostych sposobów na opanowanie sztuki 69 (seksu oralnego)

FACECI WYLICZAJĄ: 8 prostych sposobów na opanowanie sztuki 69 (seksu oralnego)

FACECI TYPUJĄ: W tych kolorach każda kobieta KUSI I PRZYCIĄGA UWAGĘ!

FACECI TYPUJĄ: W tych kolorach każda kobieta KUSI I PRZYCIĄGA UWAGĘ!

14 ważnych zasad dotyczących związków, których każda para powinna przestrzegać!

14 ważnych zasad dotyczących związków, których każda para powinna przestrzegać!

12 facetów o tym, dlaczego uwielbiają KOCHAĆ SIĘ z puszystymi kobietami!

12 facetów o tym, dlaczego uwielbiają KOCHAĆ SIĘ z puszystymi kobietami!

15 łatwych pozycji seksualnych z Kamasutry, które każda para wypróbować!

15 łatwych pozycji seksualnych z Kamasutry, które każda para wypróbować!

10 MĘŻCZYZN dzieli się swoimi opowieściami o przerażających PARTNERKACH!

10 MĘŻCZYZN dzieli się swoimi opowieściami o przerażających PARTNERKACH!

Absolutnie wszystko, co musisz wiedzieć o ORGAZMIE ANALNYM!

Absolutnie wszystko, co musisz wiedzieć o ORGAZMIE ANALNYM!

12 FACETÓW ujawnia całkowicie nieseksualne rzeczy, które najbardziej pociągają ich w kobietach!

12 FACETÓW ujawnia całkowicie nieseksualne rzeczy, które najbardziej pociągają ich w kobietach!

15 żałosnych i dziwnych powodów, przez które FACECI Z NAMI ZRYWAJĄ!

15 żałosnych i dziwnych powodów, przez które FACECI Z NAMI ZRYWAJĄ!

15 nietypowych rzeczy, które sprawią że pokochacie się NAJMOCNIEJ NA ŚWIECIE!

15 nietypowych rzeczy, które sprawią że pokochacie się NAJMOCNIEJ NA ŚWIECIE!

MĘSKIM ZDANIEM: Gdy facet jest znudzony seksem wypróbujcie te pozycje…!

MĘSKIM ZDANIEM: Gdy facet jest znudzony seksem wypróbujcie te pozycje…!

GORĄCA LISTA męskich fantazji erotycznych! Zrealizujesz je czy się boisz?

GORĄCA LISTA męskich fantazji erotycznych! Zrealizujesz je czy się boisz?

13 dowodów na to, że FACET BUJA SIĘ W TOBIE, ale o tym nie powie bo BOI SIĘ PORAŻKI!

13 dowodów na to, że FACET BUJA SIĘ W TOBIE, ale o tym nie powie bo BOI SIĘ PORAŻKI!

CHOĆ RAZ W ŻYCIU ubierz się tak do łóżka, a on ODLECI Z POŻĄDANIA! Gotowe zestawy!

CHOĆ RAZ W ŻYCIU ubierz się tak do łóżka, a on ODLECI Z POŻĄDANIA! Gotowe zestawy!

Sprawdź co oznacza to w jaki sposób MĘŻCZYZNA CIĘ PRZYTULA!

Sprawdź co oznacza to w jaki sposób MĘŻCZYZNA CIĘ PRZYTULA!

15 nowych pozycji seksualnych dla ,,bardzo niegrzecznych kochanków”

15 nowych pozycji seksualnych dla ,,bardzo niegrzecznych kochanków”

Nie oceniaj książki po okładce… czyli o kobiecym pięknie słów kilka

Marka Dove razem z Ośrodkiem Badawczym Pentor przeprowadziła badania dotyczące kobiecego piękna i nawyków pielęgnacyjnych. Do udziału w badaniach zaproszono kobiety w wieku 25-50 lat. Okazało się, że kobiece piękno to wygląd zewnętrzny i atrakcyjna osobowość. Jednak wg respondentek kluczowa jest ta druga cecha, na którą składa się m.in.: ciepło wewnętrzne, samoakceptacja, optymizm i naturalność.

Wstęp
Czym jest prawdziwe kobiece piękno? Jak współczesne Polki rozumieją to pojęcie? Marka Dove od dawna poszukuje odpowiedzi na te pytania, dlatego, razem z Ośrodkiem Badawczym Pentor, przeprowadziła w 2010 r. badania na temat kobiecego piękna.

Udział w badaniach, zarówno jakościowych, jak i ilościowych, wzięły Polki w wieku 25-50 lat. Odpowiadały one na pytania związane z postrzeganiem kobiecego piękna, a także z nawykami pielęgnacyjnymi.

Komentarz do wyników badań przygotowała psycholożka, psychoterapeutka i filozofka Katarzyna Miller, która od wielu lat pracuje z kobietami w różnym wieku.

Wybrane specjalnie dla Państwa najciekawsze wyniki badań, będziemy wraz z komentarzem Katarzyny Miller przedstawiać w odcinkach. Teraz już zapraszamy do lektury części pierwszej, pt. Nie oceniaj książki po okładce… Czyli o kobiecym pięknie słów kilka.

Odc. 1: Nie oceniaj książki po okładce… Czyli o kobiecym pięknie słów kilka.
Kobiece piękno jest szerokim pojęciem wymykającym się prostym i jednoznacznym opisom. Na nasze postrzeganie piękna wpływa wiele czynników, takich jak środowisko zewnętrzne, pospolite stereotypy, którym czasem, wbrew własnym deklaracjom, ulegamy. To, jak Polki postrzegają kobiece piękno, jest fascynującą zagadką. Dlatego marka Dove postanowiła spojrzeć na piękno oczami Polek i poszukać odpowiedzi na to pytanie.

Czym zatem jest kobiece piękno? Pierwsze wrażenie nasuwające się po lekturze wyników badań to złożoność tego pojęcia. Łączy się w nim atrakcyjność zewnętrzna z pięknym wnętrzem, czyli osobowością. Co ważne, respondentki uważają, że atrakcyjna osobowość jest aspektem kluczowym, by określić daną osobą jako mającą w sobie kobiece piękno. Wygląd zewnętrzny buduje jedynie pierwsze wrażenie. Aby dana osoba była postrzegana pozytywnie wygląd musi być ‚wzmocniony’ przez piękną osobowość. Jedna z respondentek wyraziła to w następujący sposób: – Co z tego, że kobieta będzie piękna, zjawiskowa, wysoka, szczupła, kiedy jak się odezwie, to się okazuję, że nie ma się o czym z nią rozmawiać, kiedy nie ma nic do powiedzenia, albo jest niesympatyczna. Wtedy cały czar pryska.

Katarzyna Miller, psycholożka, komentuje: – W odpowiedziach na pytania, badane bardzo podkreślają aspekt piękna wewnętrznego, które ma być dla nich ważniejsze niż to fizyczne. Jakoś mnie to jednak mało przekonuje. Widzę taką metaforyczną dziewczynę czy kobietę, jak stoi przed lustrem i się ‚lustruje – bezlitośnie, samokrytycznie, definitywnie, dokładnie według zamieszczonych tu, bezwzględnych, przepisów: o Boże, nie mam długich, gęstych, błyszczących włosów, nie mam długich, gęstych, czarnych rzęs, mam za to uczulenie na tusze, nie mam gładkiej, pięknie opalonej skóry, nie jestem wygimnastykowana, bo okropnie tego nie lubię, a jeszcze powinnam mieć błysk w oku…! Czy ja mam prawo być?! I tutaj naprawdę dobrą robotę robi Dove – przekaz reklamowy tej marki, z normalnymi, zadowolonymi z siebie kobietami działa kojąco’.

A co składa się na piękną kobiecą osobowość? Respondentki wymieniały najczęściej 7 następujących cech:

  • ciepło wewnętrzne,
  • samoakceptacja,
  • optymizm,
  • naturalność,
  • inteligencja,
  • klasa,
  • indywidualizm.

Ciepło wewnętrzne, rozumiane jako empatia, umiejętność wczuwania się w stany emocjonalne innych. Dzięki temu atrybutowi kobieta sprawia, że inne osoby chcą przebywać w jej otoczeniu i dobrze się z nią czują. Samoakceptacja, czyli świadomość własnej wartości i swoich atutów, stanowi źródło pewności siebie w kontaktach społecznych. To również poczucie spełnienia, zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Z kolei optymizm to pogoda ducha, radość emanująca z danej osoby, a także chęć i energia do działania. Naturalność, zachowywanie się w sposób spontaniczny i swobodny (ale taktowny) jest silnie związane z samoakceptacją. Jeżeli akceptujemy siebie takimi jakie jesteśmy, nie mamy kompleksów i możemy zachowywać się w sposób naturalny. Inteligencja przedstawiana jest nie tylko jako mądrość, wiedza, ale również poczucie humoru i umiejętność prowadzenia ciekawej konwersacji na różne tematy. Z kolei klasa rozumiana jest jako elegancja w zachowaniu, subtelność, delikatność, a także umiejętność zachowania się w każdej sytuacji. Ostatnia z wymienianych cech – indywidualizm – utożsamiany jest z umiejętnym podkreślaniem wyjątkowych cech własnej osobowości, posiadaniem własnych pasji i ich realizacją.

Ciekawe jest również to, jak kobiety w zależności od wieku, postrzegały idealne piękno wewnętrzne. Młodsze respondentki wymieniały przede wszystkim:

  • optymizm,
  • seksowność,
  • przebojowość,
  • wewnętrzną siłę
  • charyzmę.

Natomiast dla starszych największe znaczenie miały:

  • klasa,
  • elegancja,
  • wewnętrzna siła,
  • wierność swoim ideałom,
  • świadomość swoich atutów i umiejętne ich eksponowanie.

Zdaniem Katarzyny Miller dobrze byłoby, aby Polki faktycznie opierały się narzucanym z zewnątrz stereotypom piękna i naprawdę wierzyły w wagę piękna wewnętrznego. To nie idealne kształty modelek czy wyretuszowana uroda aktorek w filmach powinna stanowić dla nich wzorzec piękna. Taki "gorset" nieosiągalnej, stałej doskonałości nie tylko uwiera, ale jest także pozbawiony sensu. Po pierwsze dlatego, że jest niemożliwy do osiągnięcia. Po drugie, dążenie do idealnego wyglądu jako nadrzędnego celu samego w sobie jest absurdalne. Czy w życiu nie ma ważniejszych i ciekawszych kwestii? Czy warto tracić czas na nieustanne wyszukiwanie niedoskonałości własnej sylwetki i rozważanie sposobu jej zmiany? Psycholożka wspomina: – Najbardziej zadbane kobiety, które spotkałam w ciągu mojego długiego życia, to były: przepięknie zrobiona bulimiczka, która o samej sobie myślała, że jest brzydka; sekretarka pewnego dyrektora, która w pracy malowała sobie paznokcie i czesała bujne blond sploty, z czego dyrektor był bardzo zadowolony oraz niezwykle zgrabna i ładna kobieta w typie Dody, która przyszła do mnie, żebym zrobiła coś, żeby jej facet nigdy nie oglądał się za innymi kobietami. One wszystkie były naprawdę piękne! Zewnętrznie. Dlaczego tak starannie zajmowały się sobą? Ponieważ ciągle zajmując się wyglądem, nie musiały myśleć o tym, czego naprawdę im brakowało.

Wyniki badań pokazują obraz ze wszech miar pozytywny, ale jak wskazuje doświadczenie psycholożki Katarzyny Miller niekoniecznie całkowicie prawdziwy. – Marka Dove od zawsze zachęcała kobiety by kochały i ceniły siebie i swoje wewnętrzne piękno. Staramy się pokazać kobietom, że dbanie o siebie powinno być przyjemnością, a nie celem samym w sobie. Przed nami ciągle jednak sporo pracy, aby deklaracje Polek stały się rzeczywistością – mówi Urszula Kostian, przedstawicielka marki Dove.