Witryna korzysta z plików cookie. Korzystając z serwisu zgadzasz się na ich przyjmowanie. Więcej.
ok

Polecane

7 wstydliwych pytań, których NIGDY nie powinnaś zadawać mężczyźnie

7 wstydliwych pytań, których NIGDY nie powinnaś zadawać mężczyźnie

8 sposobów, by facet oszalał na twoim punkcie

8 sposobów, by facet oszalał na twoim punkcie

UWAGA! 8 pozycji seksualnych znienawidzonych przez mężczyzn

UWAGA! 8 pozycji seksualnych znienawidzonych przez mężczyzn

14 rzeczy, które robi każdy FACET zaraz po rozstaniu z dziewczyną

14 rzeczy, które robi każdy FACET zaraz po rozstaniu z dziewczyną

12 pewnych znaków, że ten FACET tęskni za twoim TOWARZYSTWEM

12 pewnych znaków, że ten FACET tęskni za twoim TOWARZYSTWEM

U W A Ż A J – te 12 rzeczy odejmuje ATRAKCYJNOŚCI każdej z nas……..

U W A Ż A J – te 12 rzeczy odejmuje ATRAKCYJNOŚCI każdej z nas……..

WALENTYNKOWA lista pozycji seksualnych – aż 20 propozycji!

WALENTYNKOWA lista pozycji seksualnych – aż 20 propozycji!

INTERNAUCI stworzyli listę najpiękniejszych kobiet na świecie – zobacz TOP 20

INTERNAUCI stworzyli listę najpiękniejszych kobiet na świecie – zobacz TOP 20

10 SEKSOWNYCH pomysłów na tatuaż

10 SEKSOWNYCH pomysłów na tatuaż

8 rzeczy, które USZCZĘŚLIWIĄ twojego faceta!

8 rzeczy, które USZCZĘŚLIWIĄ twojego faceta!

8 małych rzeczy, które NIESAMOWICIE kręcą facetów

8 małych rzeczy, które NIESAMOWICIE kręcą facetów

11 znaków, że FACET chce Cię zaciągnąć do łóżka, a potem ZOSTAWIĆ

11 znaków, że FACET chce Cię zaciągnąć do łóżka, a potem ZOSTAWIĆ

10 rzeczy, które powiedzą ci wszystko o facecie, z którym się spotykasz

10 rzeczy, które powiedzą ci wszystko o facecie, z którym się spotykasz

13 rzeczy, które robi tylko CHŁOPAK, któremu się podobasz!!!

13 rzeczy, które robi tylko CHŁOPAK, któremu się podobasz!!!

6 dyskretnych sposobów, by facet który ci się podoba SIĘ W TOBIE ZAKOCHAŁ

6 dyskretnych sposobów, by facet który ci się podoba SIĘ W TOBIE ZAKOCHAŁ

6 sygnałów, że prawdopodobnie twój chłopak zostanie twoim mężem

6 sygnałów, że prawdopodobnie twój chłopak zostanie twoim mężem

POLACY LUBIĄ KUPOWAĆ PREZENTY HAND MADE, A NAJCZĘŚCIEJ SZUKAJĄ ICH W INTERNECIE!

Nikogo pewnie specjalnie nie zdziwi fakt, że sklepy internetowe oferujące artykuły typowo upominkowe, triumfy święcą szczególnie w okresach obfitujących w przeróżne okazje i święta. Chodzi przede wszystkim o Święta Bożego Narodzenia, Walentynki, Dzień Matki, Babci, Dziadka oraz Wielkanoc. Nasze wnioski oparliśmy o dane dostarczone przez portal DecoBazaar, w którym można znaleźć ręcznie wykonane przedmioty, idealnie pasujące na prezenty. Z tych danych wynika, że liczba zamówień złożonych w grudniu przed Świętami Bożego Narodzenia, wzrasta średnio aż o 50% w stosunku do innych miesięcy jesienno-zimowych. Celowo porównano grudzień do uśrednionej liczby zamówień złożonych w sezonie jesienno-zimowym, gdyż porównanie z miesiącami letnimi, kiedy skłonność do zakupów online jest ogólnie rzecz biorąc niższa, byłoby sporym zakłamaniem. Jak się okazuje, najbardziej skłonni do dawania prezentów jesteśmy właśnie w Boże Narodzenie, podczas gdy inne okazje nie powodują już tak znaczących wzrostów liczby zamówień. I tak, Walentynki przyczyniają się do wzrostu liczby zamówień o 30%, Dzień Babci i Dziadka o 25%, a Wielkanoc o 20%. Tymczasem Dzień Matki nie przyczynia się wcale do zauważalnych wzrostów naszych skłonności zakupowych. Być może dlatego, że wypada w okresie pierwszych upalnych dni, kiedy cieszymy się spacerami po mieście i rzadziej zaglądamy do Internetu. Pora roku a skłonność do zakupów online. Sezon jesienno-zimowy to okres żniw dla wszystkich właścicieli sklepów internetowych, nie tylko tych z prezentami. Skłonność użytkowników do zakupów zdecydowanie wzrasta w tym okresie w porównaniu do miesięcy letnich. Według danych serwisu DecoBazaar, dzienna liczba zawieranych transakcji w miesiącach jesienno-zimowych jest średnio o 55% wyższa niż w lipcu. Powodów tego zjawiska jest kilka. Na przykład pogoda, która jesienią i zimą mniej sprzyja spacerom na świeżym powietrzu, niż latem. Więcej czasu spędzamy w domu, a zakupy zamiast w mieście, robimy w Internecie. Do tego dochodzi czynnik ekonomiczny. Latem, zaoszczędzone pieniądze częściej wydajemy na podróże, niż zakupy w sklepach. Tymczasem jesienią, gdy budżet mamy już podreperowany po wakacjach, chętniej dajemy się porwać szaleństwu zakupów. Świąteczne hity, czyli co najczęściej kupujemy na prezent. Z danych serwisu DecoBazaar wynika, że spośród szerokiej gamy wyrobów handmade oferowanych przez niezależnych twórców, na prezent najczęściej wybierana jest biżuteria i akcesoria modowe, takie jak torebki, szale, czapki i rękawiczki. Zdecydowanie rzadziej kupujemy innym ozdoby do domu czy ubrania. Sporym zainteresowaniem cieszą się też ręcznie wykonane zabawki, pewnie dlatego, że oferta typowych sklepów dziecięcych jest dość sztampowa. Właściciele serwisu zwracają uwagę, że niezmiennie dużą popularnością wśród osób poszukujących w sieci prezentów, cieszą się przedmioty spersonalizowane oraz humorystyczne. Są to na przykład spinki do mankietów lub kolczyki z zabawnym napisem, krawaty z nadrukiem odwołującym się do konkretnego hobby, kubki z hasłami motywacyjnymi. W serwisach takich jak DecoBazaar znaleźć można gotowe propozycje prezentów dla łasuchów, dla wielbicieli kotów i psów, dla osób na diecie, podróżników, gadżeciarzy, dla wielbicieli popularnych ikon popkultury. Klienci chętnie kupują takie upominki. Przy kupowaniu prezentów bardzo liczy się kontekst. Sezonowe bestsellery, czyli co kupujemy jesienią i zimą, a czego na pewno nie kupimy latem. Jak się okazuje, sezonowość wyborów zakupowych ma wpływ nawet na branżę handmade. Osoby, które robią na drutach, najlepsze wyniki osiągają w okresie od września do marca, a w czasie cieplejszych miesięcy sprzedaż ich wyrobów spada praktycznie do zera. Z kolei twórcy biżuterii mają odwrotne wyniki, choć u nich te różnice są mniej drastyczne. Mniej zależny od pory roku jest natomiast popyt na ozdoby do wnętrza. Tutaj sprzedaż utrzymuje się na podobnym poziomie, z wyraźną tendencją wzrostową w okresie Świąt Bożego Narodzenia. Podobnie sprawa wygląda w przypadku ubrań – tu sezon ma mniejszy wpływ na wielkość sprzedaży. To, co możemy z kolei zaobserwować w przypadku tej kategorii produktów, to wyraźny wzrost zakupów na początku każdego sezonu, który wiąże się z typowym, cyklicznym odświeżaniem garderoby przez użytkowów.