Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies. ZAMKNIJ

Polecane

Te rzeczy z garderoby DODAJĄ KLASY KAŻDEJ KOBIECIE! (masz je w szafie?)

Te rzeczy z garderoby DODAJĄ KLASY KAŻDEJ KOBIECIE! (masz je w szafie?)

15 sytuacji, w których zdaniem MĘŻCZYZN wyglądamy bardziej seksownie, niż zwykle!

15 sytuacji, w których zdaniem MĘŻCZYZN wyglądamy bardziej seksownie, niż zwykle!

10 łóżkowych WPADEK, dzięki którym facet zapamięta seks z tobą na zawsze!

10 łóżkowych WPADEK, dzięki którym facet zapamięta seks z tobą na zawsze!

10 osób, które nie zdawały sobie sprawy, że są atrakcyjne, dopóki nie zaczęli pracować nad sobą

10 osób, które nie zdawały sobie sprawy, że są atrakcyjne, dopóki nie zaczęli pracować nad sobą

6 sławnych aktorek i ich zdjęcia z czasów początku kariery

6 sławnych aktorek i ich zdjęcia z czasów początku kariery

Jak odmienić stare ubrania? 20 inspirujących pomysłów na nowe ciuchy!

Jak odmienić stare ubrania? 20 inspirujących pomysłów na nowe ciuchy!

Te rzeczy każda z nas ZROBIŁA NA RANDCE, a potem tego bardzo ŻAŁOWAŁA!

Te rzeczy każda z nas ZROBIŁA NA RANDCE, a potem tego bardzo ŻAŁOWAŁA!

15 błędów w seksie, które popełniamy w okolicach 30-stki! (też tak robisz?)

15 błędów w seksie, które popełniamy w okolicach 30-stki! (też tak robisz?)

Te teksty powie ci FACET, który żywi do CIEBIE prawdziwe UCZUCIE!

Te teksty powie ci FACET, który żywi do CIEBIE prawdziwe UCZUCIE!

MĘŻCZYŹNI przyznają jakie rzeczy robią tylko dla SWOICH JEDYNYCH MIŁOŚCI!

MĘŻCZYŹNI przyznają jakie rzeczy robią tylko dla SWOICH JEDYNYCH MIŁOŚCI!

10 pozytywnych skutków SPANIA NAGO! (szokujące dowody)

10 pozytywnych skutków SPANIA NAGO! (szokujące dowody)

14 niezręcznych momentów w seksie, o których FACECI boją się mówić!

14 niezręcznych momentów w seksie, o których FACECI boją się mówić!

10 myśli, które rozpraszają nas podczas IGRASZEK (będziecie płakać ze śmiechu!)

10 myśli, które rozpraszają nas podczas IGRASZEK (będziecie płakać ze śmiechu!)

Stylizacja last minute na WESELE 2018

Stylizacja last minute na WESELE 2018

SIERPIEŃ 2018 – najmodniejsze fryzury miesiąca

SIERPIEŃ 2018 – najmodniejsze fryzury miesiąca

Na punkcie TYCH 10 kobiecych gestów FACECI WARIUJĄ

Na punkcie TYCH 10 kobiecych gestów FACECI WARIUJĄ

Sekrety zdrowego snu

Wartość zdrowego snu jest nieoceniona. Bez dobrego snu organizm nie jest w stanie prawidłowo funkcjonować i  regenerować się. Podczas snu naprawiają się uszkodzone w ciągu dnia komórki, uwrażliwiają receptory oraz utrwala pamięć. Wydziela się również hormon wzrostu, wbrew pozorom niezbędny nie tylko dzieciom. Jednak nie zawsze budzimy się wypoczęci. Jak temu zaradzić?

Szybkie tempo życia i towarzyszący mu stres sprawia, że coraz więcej ludzi cierpi na problemy ze snem. Inną przyczyną bezsenności mogą być problemy emocjonalne, depresja, nadczynność tarczycy bądź bezdech. Jakość snu ma ogromny wpływ na nasz organizm. Podczas snu zachodzi wiele zjawisk, m.in.:

– odpoczywają oczy
– ciśnienie krwi normuje się
– tlen dociera głębiej do tkanek
– skóra zostaje dotleniona, a naskórek odbudowany
– rytm serca uspokaja się
– oddech jest głębszy i równomierny

Jakie mogą być skutki złego snu? Każdy z nas ma indywidualne zapotrzebowanie na sen. Niektórym wystarcza 6h, inni nie przesypiając 8h źle funkcjonują. Jednak jeżeli nie dosypiamy dłuższy czas pojawia się zespół niedoboru snu. Skutkuje on drażliwością, przygnębieniem, obniżeniem aktywności intelektualnej i fizycznej. Taki stan może spowodować niedobór ilościowy snu, ale także długotrwała jego zła jakość – spłycenie lub częste wybudzanie się.  Przyczyny złego snu mogą być różne, ale w pierwszej kolejności trzeba pamiętać o zapewnieniu sobie dobrych i komfortowych warunków do spania.

Porady dotyczące dobrego zaśnięcia

• Zadbaj o odpowiednie warunki w sypialni. Przed snem przewietrz pokój, zapewnij odpowiednią temperaturę (nie może być zbyt ciepło) i wilgotność, dobry materac, na którym śpisz, ciszę i spokój. Postępuj zgodnie ze starym powiedzeniem „Jak sobie pościelisz tak się wyśpisz”
• Przed zaśnięciem postaraj się o odprężenie i relaks. Być może pomoże relaksująca kąpiel bądź lektura książki
• Staraj się chodzić spać o regularnych porach. Przestrzegaj swoich małych rytuałów przed snem. Jeśli ich jeszcze nie masz – stwórz je! Muzyka, książka, aromaterapia, lekkie ćwiczenia? Sama znajdź to, co pozwala Ci się odprężyć i wyciszyć
• Kładź się spać, jeśli czujesz się naprawdę zmęczona
• W późnych godzinach popołudniowych i wieczornych zapomnij o napojach zawierających kofeinę. Alkohol również nie sprzyja dobremu snu

Jeżeli próbujesz już wszystkich sposobów, a twój sen nadal jest niezadawalający skontaktuj się z lekarzem. Długotrwała bezsenność może być początkiem kłopotów ze zdrowiem, bądź sama w sobie ich przyczyną.

Autor: Kamila Miś