Witryna korzysta z plików cookie. Korzystając z serwisu zgadzasz się na ich przyjmowanie. Więcej.
ok

Polecane

TOP 20 pozycji, których FACECI najczęściej szukają w INTERNECIE

TOP 20 pozycji, których FACECI najczęściej szukają w INTERNECIE

12 sukienek nie tylko na Święta – przegląd sieciówek

12 sukienek nie tylko na Święta – przegląd sieciówek

10 pozycji seksualnych – idealnych dla LENIWEJ kochanki

10 pozycji seksualnych – idealnych dla LENIWEJ kochanki

CZY wpadłaś mu w oko? 12 znaków, że TAK ! ! !

CZY wpadłaś mu w oko? 12 znaków, że TAK ! ! !

10 KOMPLEMENTÓW, które chce usłyszeć KAŻDY FACET

10 KOMPLEMENTÓW, które chce usłyszeć KAŻDY FACET

10 kobiecych SZTUCZEK podczas seksu, których FACET nigdy nie zapomni

10 kobiecych SZTUCZEK podczas seksu, których FACET nigdy nie zapomni

15 RZECZY, na które FACET zwraca uwagę, gdy widzi Cię pierwszy raz

15 RZECZY, na które FACET zwraca uwagę, gdy widzi Cię pierwszy raz

Pizza na grubym czy na cienkim spodzie? Sprawdź przepisy na oba warianty

Pizza na grubym czy na cienkim spodzie? Sprawdź przepisy na oba warianty

8 sposobów, w jaki prawdziwy mężczyzna okazuje miłość!

8 sposobów, w jaki prawdziwy mężczyzna okazuje miłość!

6 dowodów na to, że on cię wykorzystuje emocjonalnie!

6 dowodów na to, że on cię wykorzystuje emocjonalnie!

8 fryzur i makijaży, których FACECI nienawidzą

8 fryzur i makijaży, których FACECI nienawidzą

12 Męskich Potrzeb w Związku, dzięki którym każdy FACET będzie szczęśliwy

12 Męskich Potrzeb w Związku, dzięki którym każdy FACET będzie szczęśliwy

TOP 13 pragnień w ŁÓŻKU, o które FACECI boją się nas prosić

TOP 13 pragnień w ŁÓŻKU, o które FACECI boją się nas prosić

U W A G A – 12 rzeczy, o które facet jest PIEKIELNIE zazdrosny

U W A G A – 12 rzeczy, o które facet jest PIEKIELNIE zazdrosny

16 pozycji do łóżka – idealne na MIKOŁAJKI

16 pozycji do łóżka – idealne na MIKOŁAJKI

10 NIESPODZIEWANYCH zachowań kobiet, które bardzo PODNIECAJĄ FACETÓW

10 NIESPODZIEWANYCH zachowań kobiet, które bardzo PODNIECAJĄ FACETÓW

Selektywna nisza

Czy wiesz co kryje się pod nazwą kosmetyki selektywne? Większości kojarzy się ona z wysoką ceną. Jednak są to przede wszystkim produkty niepowtarzalne, skierowane do wąskiej, ściśle doprecyzowanej grupy odbiorców.

‚Kosmetyki selektywne’ to termin obecny w świadomości polskich konsumentów, ale nie do końca doprecyzowany. Bywa kojarzony z ekskluzywnymi produktami, dostępnymi tylko i wyłącznie w drogich perfumeriach. Czy faktycznie tak jest? Co dokładnie oznacza to określenie? Z jakich składników są przygotowywane tego rodzaju kosmetyki?

Każda kobieta ceni sobie poczucie komfortu i wyjątkowości. Zapewnienie ich, szczególnie w segmencie produktów służących pielęgnacji ciała, bywa kosztowne. Jednak to nie cena jest podstawowym wyróżnikiem kosmetyków selektywnych. Produkty z najwyższej półki, nie są też na co dzień obecne w kolorowych czasopismach, na billboardach czy większości sklepowych regałów. Ich wyróżnikiem jest bowiem przede wszystkim jakość. I chociaż Polki sięgają po nie rzadziej, obawiając się, że zamiast za wykorzystane składniki, zapłacą za znane logo, to niemal każda potrafi wymienić przynajmniej kilku producentów kosmetyków selektywnych.

Cichy prestiż
Jak sama nazwa wskazuje, kosmetyki selektywne to grupa produktów niepowtarzalnych, wybranych, skierowanych do wąskiej, ściśle doprecyzowanej grupy odbiorców. Wyróżnia je także ograniczona dostępność. Produkty tego typu można kupić zazwyczaj w sklepach firmowych lub sieciowych drogeriach. ‚Kosmetyki niszowe’, bo tak również są one określane, cechuje ponadto brak intensywnej promocji. Ich jakość i marka ‚bronią się same’, tak więc producenci unikają rozbudowanych działań marketingowych, których koszty ponoszą także sami konsumenci, płacąc za dany produkt dużo więcej niż to konieczne. Ostatecznie o nadaniu kosmetykom zaszczytnego miana ‚selektywnych’, decyduje ich prestiż oraz jakość.

Jak to się robi?
Kosmetyki selektywne tworzone są tylko i wyłącznie ze starannie dobranych składników. Oferując klientowi towar tej klasy, producent musi być pewien wyjątkowości swoich wyrobów. Dobór każdego z komponentów to długotrwały i wymagający dużych nakładów pracy laboratoryjnej proces. Również innowacyjne technologie, wdrażane na etapie produkcji, znacząco podnoszą jakość tego rodzaju produktów. – Tajemnicą skuteczności kremów, zaliczanych do grupy kosmetyków selektywnych, jest na przykład stworzenie receptury o strukturze membranowej, najbardziej odpowiadającej budowie skóry człowieka. Takie produkty nie zawierają ponadto konserwantów, parafiny czy silikonów, przez co są naturalne i łagodne – mówi Piotr Janczak z Beauty Cosmetics. Dodatkową skuteczność zapewnia także kapsułkowanie surowców w liposomach lub nanonośnikach.

Zapach luksusu?
Mianem ‚kosmetyki selektywne’ określane są najczęściej produkty o luksusowym charakterze, markowe, kupowane w aptekach czy wybranych drogeriach bądź sklepach firmowych. To przede wszystkim produkty spersonalizowane, tworzone indywidualnie z myślą o świadomym swoich potrzeb odbiorcy. ‚Selektywność’ to termin dotyczący również perfum. Mało konsumentek zdaje sobie sprawę, że firmy, pod marką których produkty te wprowadzane są na rynek, często nie są autorami tego, co najważniejsze – receptury. Przygotowanie odpowiedniej linii zapachowej to, w większości przypadków, zadanie domów perfumiarstwa. Te najbardziej cenione mają swoje korzenie we Francji. Szeroko znane są np. domy Charabot oraz Drom Fragrances. – Charabot, stosując zaawansowane technologie, wydobywa z wyselekcjonowanych surowców tylko najcenniejsze składniki, które decydują o jakości perfum. To dzięki temu zaufały mu największe światowe marki. Również produkty Beauty Cosmetics czerpią z doświadczenia tego francuskiego domu perfumiarstwa – mówi Piotr Janczak.

Cena kosmetyków selektywnych jest z reguły dużo wyższa niż produktów szeroko dostępnych na rynku. Czynniki, generujące wysokie koszty, są nierzadko zależne od polityki samej marki. Strategia firm, których produkty powszechnie określane są jako ‚selektywne’, bazuje na pozycjonowaniu ich jako towarów prestiżowych, kierowanych wyłącznie do wąskiej grupy osób. Na rynku jest jednak również wiele produktów, które jakością, składem i technologią, wykorzystaną przy procesie wytwarzania, w niczym nie ustępują najbardziej znanym markom. Dostępne u konsultantów, w wybranych punktach lub na stronie internetowej producenta, mogą okazać się nie tylko tańszą, ale przede wszystkim także bardzo dobrą i skuteczną alternatywą.