Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies. ZAMKNIJ

Polecane

Jak wysmuklić okrągłą twarz? Te fryzury optycznie wyszczuplają!

Jak wysmuklić okrągłą twarz? Te fryzury optycznie wyszczuplają!

10 filmów na dzisiejszy wieczór! Rozerwij się!!! (same genialne propozycje)

10 filmów na dzisiejszy wieczór! Rozerwij się!!! (same genialne propozycje)

20 inspiracji na noszenie PŁASZCZA! To jest teraz modne!

20 inspiracji na noszenie PŁASZCZA! To jest teraz modne!

MĘSKIM ZDANIEM: Jeśli masz takie cechy wyglądu to nie bój się, że zostaniesz singielką!

MĘSKIM ZDANIEM: Jeśli masz takie cechy wyglądu to nie bój się, że zostaniesz singielką!

Fryzury idealne na randkę. Każda kobieta wygląda w nich romantycznie!

Fryzury idealne na randkę. Każda kobieta wygląda w nich romantycznie!

Co robić, aby mieć mocniejszy ORGAZM? Kilka prostych sztuczek!

Co robić, aby mieć mocniejszy ORGAZM? Kilka prostych sztuczek!

To oznaki męskiej miłości, które łatwo można przegapić (uważaj, aby potem nie żałować)

To oznaki męskiej miłości, które łatwo można przegapić (uważaj, aby potem nie żałować)

FACECI WYLICZAJĄ: Gdy tak do ciebie mówimy to znaczy, że JESTEŚ WYJĄTKOWA!

FACECI WYLICZAJĄ: Gdy tak do ciebie mówimy to znaczy, że JESTEŚ WYJĄTKOWA!

FACECI PODPOWIADAJĄ: Jeśli chcesz nas poderwać powinnaś zacząć od tych słów…..

FACECI PODPOWIADAJĄ: Jeśli chcesz nas poderwać powinnaś zacząć od tych słów…..

Idealne pozycje seksualne dla kobiet, które nie akceptują swojego ciała!

Idealne pozycje seksualne dla kobiet, które nie akceptują swojego ciała!

Jak ukarać swojego byłego za to, że CIĘ ZOSTAWIŁ? 10 pomysłów!

Jak ukarać swojego byłego za to, że CIĘ ZOSTAWIŁ? 10 pomysłów!

Kobiece kłamstwa, w które nie wierzy żaden MĘŻCZYZNA!

Kobiece kłamstwa, w które nie wierzy żaden MĘŻCZYZNA!

Jeśli on tak się zachowuje to na 100% ZŁAMIE CI SERCE!

Jeśli on tak się zachowuje to na 100% ZŁAMIE CI SERCE!

MĘSKIM ZDANIEM: Jeśli zrobisz tak w sypialni, pozytywnie nas ZASKOCZYSZ!

MĘSKIM ZDANIEM: Jeśli zrobisz tak w sypialni, pozytywnie nas ZASKOCZYSZ!

15 uwag na temat kobiecego wyglądu, które MAJĄ DO NAS FACECI!

15 uwag na temat kobiecego wyglądu, które MAJĄ DO NAS FACECI!

PANOWIE WYLICZAJĄ: Na takie słodkie SMS-y czekamy przed zaśnięciem!

PANOWIE WYLICZAJĄ: Na takie słodkie SMS-y czekamy przed zaśnięciem!

Test Mitsubishi Lancer 1.6

Czekając na odbiór Lancera, już na tydzień wcześniej rozpocząłem lekturę pism motoryzacyjnych, w których opisywano rezultaty testów tego modelu. Nuda we wnętrzu, uboga deska, zbędny trzeci zagłówek zasłaniający widoczność we wstecznym lusterku, to tylko niektóre głosy na NIE, jakie w tej chwili pamiętam.

Czy opisywany Lancer faktycznie pod tyloma względami miał być nieudanym modelem? A może to tylko kierowcy? Nie mniej jednak wsiadając za kierownicę i przekręcając kluczyk w stacyjce poczułem szybsze bicie serca, a po przejechaniu prawie 2000 kilometrów na różnych nawierzchniach wyrobiłem sobie inne, lepsze zdanie.

Nazwa przyjemna dla ucha

Nazwa modelu budzi emocje nie tylko u mnie, ale również u wielu pasjonatów czterech kółek. Pierwsi z nich mogli ją usłyszeć już w 1973 roku dzięki modelowi 1600GSR, który rozpoczął karierę Lancera na świecie. Od tego historycznego momentu auto przeszło wiele modyfikacji. Zmiana napędu z tylnego na przedni, rozwinięcie gamy silników, czy zmiany w wyglądzie, to tylko niektóre z setek a nawet tysięcy innowacji wykonanych na przełomie 32 lat. Obecny model ze znakiem fabrycznym ukazującym „trzy diamenty” posiada wiele rozwiązań wypracowanych przez firmę na potrzeby rajdowego brata EVO. Rozwiązania te z pewnością odczujemy siedząc w fotelu, trzymając w rękach kierownicę i naciskając pedał gazu.

Na zewnątrz

O wyglądzie zewnętrznym nie będę się rozpisywał. Jednym się podoba, innym nie. Wszystko zależy głównie od upodobań, więc poniższy opis pozostawię w dużej części do Państwa oceny. Nasz testowy egzemplarz – przypomnę, że w wersji doposażenia Ralliart – to typowy czterodrzwiowy sedan. Cała bryła nadwozia została zaprojektowana z gustem, także nie znajdziemy tu dziwnie „przylepionych” bagażników, czy niepotrzebnie odstających elementów karoserii. Auto wyposażone jest dodatkowo w kilka upiększających gadżetów takich jak, spojler na klapie bagażnika, tylne światła a’la Lexus, nakładki na progi czy zderzak z wbudowanymi halogenami, nie wspominając już o dodatkach, które znalazły miejsce po drugiej stronie drzwi. Nowa stylizacja przodu z mocnymi przetłoczeniami na masce i nowymi reflektorami, niskie i dosyć szerokie nadwozie oraz spokojna linia karoserii z lekką dozą agresywności sprawia, że pierwsza myśl jaka nam się nasuwa to hasło z folderu Mitsubishi – „Wygładzamy drogę przed Tobą”.

W środku

Zasiadając w pierwszym rzędzie, czyli na miejscu przeznaczonym dla kierowcy lub pasażera w Lancerze poczujemy się dość komfortowo. Oparcia są wygodne a siedziska odpowiedniej długości. Dodam, że samochód ten jest jednym z nielicznych, który pozwolił mi na przejechanie 600 km bez postoju na „wyprostowanie kręgosłupa”, za co otrzymuje od razu duży plus. Dodatkowo pełna regulacja kierownicy, regulacja wysokości fotela i wybrzuszenia oparcia na odcinku lędźwi pozwala kierowcy zająć bardzo wygodną pozycję do jazdy. Masywny kokpit pojazdu oraz jego ergonomia i prostota daje swobodny dostęp do wszystkich przełączników bez odrywania wzroku od jezdni. Za kierownicą zatem nie będziemy musieli się zastanawiać i szukać na ślepo pokręteł od prędkości nawiewu, podświetlania deski rozdzielczej, czy zapalniczki. Na pochwałę zasługują również zastosowane materiały, subtelnie wkomponowane białe zegary (podświetlane na czerwono) oraz srebrne wstawki uatrakcyjniające i nadające sportowy wygląd wnętrzu.
W drugim rzędzie też nie jest najgorzej. Zwiększony rozstaw kół oraz dach umieszczony nieco wyżej w stosunku do starszej wersji zapewnia wystarczającą ilość miejsca na nogi oraz większą przestrzeń nad głowami pasażerów. Bagażnik, mimo swoich 430 litrów, jest dosyć pojemny. Z łatwością zapakujemy bagaż 4 osobowej rodziny na dłuższy wypad.

Wrażenia z jazdy

Jazda tym samochodem to sama przyjemność. Auto testowałem na kilku różnych nawierzchniach od zwykłego asfaltu począwszy a na wąskich i piaszczystych dróżkach skończywszy. Na krajobraz do testów z Lancerem wybrałem okolice Przemyśla. Teren ten nie jest rajem dla samochodów ze względu na strome wzniesienia oraz kręte, wąskie drogi o zróżnicowanych nawierzchniach. Auto spisywało się znakomicie. Na każdym odcinku drogi, bez względu na nawierzchnię odnosiłem wrażenie, że samochód jest do niej przylepiony. Problem czy zastosować zawieszenie twarde, czy zapewniające komfort podróżującym, został przez Mitsubishi w 100% rozwiązany doskonałym kompromisem.

Sercem testowanego modelu był motor o pojemności 1600 ccm. Dzięki swoim prawie 100 KM, łatwości wchodzenia na obroty oraz największą mocą drzemiącą w zakresie 4000 do 5000 obr./min, auto przyspieszało bardzo dobrze. Jazda po mieście lub wyprzedzanie w trasie nie sprawia najmniejszych kłopotów. Skrzynia biegów również zasługuje na uznanie. Działa lekko i precyzyjnie, a dodatkowo umiejscowienie lewarka pod samą ręką sprawiają, że praca dzwignią jest szybka i płynna.

Podsumowanie.

Mitsubishi Lancer jest samochodem, do którego nie trzeba się przyzwyczajać żeby nim płynnie jeździć. Nie trzeba być również kierowcą rajdowym, żeby nim poszaleć i wyjść bez szwanku. Dziwi mnie jednak fakt, że pomimo swoich wielu zalet tak rzadko można go oglądać na polskich drogach.