Witryna korzysta z plików cookie. Korzystając z serwisu zgadzasz się na ich przyjmowanie. Więcej.
ok

Polecane

5 typów kobiet, które mają największe szanse na MAŁŻEŃSTWO! Każdy facet chce mieć taką żonę…

5 typów kobiet, które mają największe szanse na MAŁŻEŃSTWO! Każdy facet chce mieć taką żonę…

10 sposobów, by Twój BYŁY zakochał się w Tobie ponownie!

10 sposobów, by Twój BYŁY zakochał się w Tobie ponownie!

10 dziwnych rzeczy, które faceci uwielbiają w kobietach. Wiedziałaś o tym?

10 dziwnych rzeczy, które faceci uwielbiają w kobietach. Wiedziałaś o tym?

Przegląd klasycznych płaszczy na jesień-zima 2017/2018

Przegląd klasycznych płaszczy na jesień-zima 2017/2018

10 makijaży, które obrzydzają FACETÓW

10 makijaży, które obrzydzają FACETÓW

9 miejsc na MĘSKIM ciele, których lepiej nie DOTYKAJCIE!

9 miejsc na MĘSKIM ciele, których lepiej nie DOTYKAJCIE!

5 rodzajów PIESZCZOT, o których marzy każdy mężczyzna

5 rodzajów PIESZCZOT, o których marzy każdy mężczyzna

5 zachowań, które zniechęcają Twojego faceta do SEKSU z tobą

5 zachowań, które zniechęcają Twojego faceta do SEKSU z tobą

OKIEM FACETÓW: 10 gestów, które ich najbardziej rozpalają

OKIEM FACETÓW: 10 gestów, które ich najbardziej rozpalają

13 oznak, że FACETOWI naprawdę na tobie ZALEŻY

13 oznak, że FACETOWI naprawdę na tobie ZALEŻY

7 cech kobiecego wyglądu, które uwielbiają WSZYSCY FACECI!

7 cech kobiecego wyglądu, które uwielbiają WSZYSCY FACECI!

5 rzeczy, które zdaniem mężczyzn kobiety powinny robić O WIELE CZĘŚCIEJ!

5 rzeczy, które zdaniem mężczyzn kobiety powinny robić O WIELE CZĘŚCIEJ!

12 pozycji seksualnych, które Was zaskoczą!

12 pozycji seksualnych, które Was zaskoczą!

Oto 12 rzeczy, które MUSICIE zrobić przed MAŁŻEŃSTWEM

Oto 12 rzeczy, które MUSICIE zrobić przed MAŁŻEŃSTWEM

Wybór redakcji: 5 filmów familijnych na wieczór

Wybór redakcji: 5 filmów familijnych na wieczór

Kurtki puchowe na zimę – 10 inspiracji

Kurtki puchowe na zimę – 10 inspiracji

Udany rok Forda w Polsce

W mijającym roku firma Ford Polska Sp. z o.o. sprzedała 28.187 nowych pojazdów, osiągając udział w rynku w wysokości 7,44 %. Jest to o blisko 9% większa sprzedaż w porównaniu z 2007 rokiem. Dzięki atrakcyjnej ofercie oraz wysokiej jakości oferowanych produktów i usług, Ford plasuje się na 6 miejscu wśród najchętniej kupowanych marek samochodów w Polsce.

Dużym sukcesem Forda w Polsce w ubiegłym roku było wprowadzenie na rynek odnowionego Forda Focus. W minionym roku do klientów trafiło 10.750 sztuk tego modelu, o ponad 4% więcej niż w 2007 roku. Ford Focus nadal pozostaje jednym z najchętniej kupowanych samochodów osobowych w Polsce i jest to również najlepiej sprzedający się model Forda na polskim rynku.

Debiutujący na polskim rynku całkowicie nowy Ford Kuga cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem klientów – ubiegłoroczna sprzedaż tego modelu (w okresie czerwiec-grudzień 2008) wyniosła 592 sztuki, a prognozowane wielkości sprzedaży zostały przekroczone o ponad 25 %.

W listopadzie 2008 roku miała miejsce premiera nowego Forda Fiesta na polskim rynku. W ciągu zaledwie półtora miesiąca to niezwykle efektowne miejskie auto podbiło serca 426 klientów.

Podczas uroczystej inauguracji 25 września 2008 r. w fabryce Fiat Auto Poland w Tychach zjechał z linii montażowej pierwszy egzemplarz z wielkoseryjnej produkcji nowego Forda Ka. Nowy Ford Ka jest wynikiem współpracy podjętej w zakresie rozwoju i produkcji modelu pomiędzy Fordem i Fiatem, zbudowany jest na podzespołach Fiata 500, który również powstaje w fabryce w Tychach. Oba pojazdy różnią się jednak całkowicie pod względem wyglądu i parametrów eksploatacyjnych. Każdy z nich odzwierciedla unikalne cechy swojej marki. Premierę handlową nowego Forda Ka zaplanowano na styczeń 2009 roku.

Sprzedaż pozostałych modeli osobowych Forda w 2008 roku wyglądała następująco – do klientów trafiło 1.425 sztuk Forda Fiesta poprzedniej generacji, 2.243 sztuki Forda Fusion oraz 390 sztuk Forda C-MAX. Niesłabnącym powodzeniem cieszył się nowy Ford Mondeo, którego sprzedaż wyniosła 6.424 sztuki oraz duże vany – Ford S-MAX (606 sztuk) oraz Ford Galaxy (309 sztuk).

W mijającym roku Ford sprzedał rekordową w swej historii w Polsce liczbę samochodów dostawczych – tj. 4.975 sztuk. Ford Transit pozostaje jednym z najchętniej kupowanych pojazdów dostawczych w Polsce, w ubiegłym roku do klientów trafiło 3.589 sztuk tego modelu, o 15% więcej niż w 2007 roku. Sprzedaż Forda Ranger wzrosła w 2008 roku o 37%, w porównaniu do 2007 roku i wyniosła 491 sztuk. Wynik ten jest szczególnie godny podkreślenia, gdyż został osiągnięty w sytuacji zmniejszającej się sprzedaży samochodów typu pick-up w Polsce –  w ubiegłym roku segment ten skurczył się o ponad 18%. Sprzedaż lekkich samochodów dostawczych utrzymała się na podobnym poziomie do wielkości zanotowanych w 2007 roku – do klientów trafiło 427 sztuk Forda Fiesta van oraz 468 sztuk Forda Transit Connect.
 
W obszarze serwisu i obsługi posprzedażnej firma Ford Polska Sp. z o.o. odnotowała  w ubiegłym roku m.in. wzrost sprzedaży części zamiennych o 10 % względem roku 2007 oraz poprawę procesu zaopatrzenia i logistyki dostaw części zamiennych do dilerów, co pozycjonuje firmę Ford jako przodującą w tej dziedzinie na polskim rynku.

W 2008 roku odbyła się kolejna edycja Olimpiady Serwisowej Forda – 14 września firma Ford Polska zorganizowała w Gdyni finał konkursów: Doradcy Serwisowego Roku, Doradcy Autoryzowanego Zakładu Napraw Nadwozi Roku, Mechanika Roku, Blacharza Roku i Lakiernika Roku. Celem współzawodnictwa jest wyłonienie najlepszych fachowców w danej specjalizacji oraz ciągłe podnoszenie kwalifikacji i poziomu jakości usług świadczonych przez pracowników sieci autoryzowanych dilerów Forda.

– Rozwój branży motoryzacyjnej oraz zastosowanie w pojazdach najnowocześniejszych rozwiązań technicznych wymaga stałego dokształcania pracowników – powiedział Dariusz Lech, Członek Zarządu Ford Polska                 Sp. z o.o. oraz Dyrektor działu Serwisu i Części Zamiennych. Naprawy nowoczesnych samochodów powinny być wykonywane przy zastosowaniu najnowszych technologii oraz najwyższej jakości oryginalnych części zamiennych – dodał Dariusz Lech.

W 2008 roku była prowadzona dalsza reorganizacja sieci Autoryzowanych Dilerów Forda. Do grona Autoryzowanych Dilerów Forda dołączyły firmy: Budmat w Ciechanowie oraz świadcząca usługi serwisowe Bustan w Nysie. Nowe obiekty zostały uruchomione przez: Big Autohandel w Warszawie, Gołębiewski w Elblągu, BCH Chwaliński w Opolu, Szumilas AT w Sosnowcu oraz Bemo Motors w Szczecinie, jednocześnie firma Wikar uruchomiła serwis w Krakowie. W minionym roku Ford Polska Sp. z o.o. zakończyła współpracę z: firmą Grand Motors w Tychach.

Marka Ford należy do najbardziej cenionych przez dilerów samochodowych w Polsce – wynika z II Niezależnego Badania Satysfakcji Dilerów Samochodowych przeprowadzonego przez Polską Izbę Motoryzacji Consulting oraz Ernst&Young.  Ford uplasował się na doskonałym trzecim miejscu, o 10 "oczek" wyżej niż w 2007 roku. Firma Ford została wysoko oceniona w następujących kategoriach: etyka biznesowa działalności importera, satysfakcja klienta z decyzji o zakupie samochodu, niezawodność produktu wraz ze wsparciem polityki gwarancyjnej, ocena menadżerów pracujących u importera oraz szkolenia sprzedażowe organizowane przez importera. Badanie zrealizowane wg standardów obowiązujących w UE i USA było skierowane do właścicieli lub osób zarządzających stacją dilerską, ocenie poddano 26 marek obecnych na polskim rynku.

W mijającym roku firma Ford Polska Sp. z o.o. była głównym sponsorem oficjalnego Pucharu Polski "Ford Kite Cup", który obejmował cztery rundy zawodów w Łebie, Juracie, Jastarni i Rewie.

– Mijający rok był bardzo udany dla Forda w Polsce – powiedział Adam Kołodziejczyk, Prezes i Dyrektor Generalny Ford Polska Sp. z o.o. Sukcesem zakończyło się wprowadzenie na rynek odnowionego Forda Focus, który nadal pozostaje najchętniej kupowanym autem w Polsce w swoim segmencie oraz całkowicie nowego Forda Kuga. Nasza oferta wzbogaciła się także o dwa nowe, bardzo atrakcyjne małe samochody – Forda Fiesta i produkowanego w Polsce Forda Ka. Mogę z całą odpowiedzialnością powiedzieć, że w historii Forda w Polsce nasza marka nie miała tak atrakcyjnej, pełnej i nowoczesnej linii produktowej, co pozwala nam z optymizmem patrzeć w przyszłość – zakończył Adam Kołodziejczyk.

fot.: P. Karpiński