Leki i Suplementy

Co to jest fasolamina?

Pinterest LinkedIn Tumblr

Na pierwszy rzut oka nazwa brzmi zagadkowo. Na wstępie napiszę, że roślina pochodzi z Ameryki Południowej, ale uprawiana jest już na całym świecie jako warzywo. Inne jej nazwy to White kidney bean, Phaseolus vulgaris i… fasola zwykła.

W XXI wieku otyłość dosięga coraz więcej ludzi nie tylko za oceanem, ale także w Europie i Polsce. Ci, którzy choć raz rozpoczynali walkę ze zbędnymi kilogramami wiedzą jak wiele jest metod pozbycia się niechcianego tłuszczyku. Dietetycy alarmują: przy pomocy łyżki i widelca kopiemy sobie grób.

Specjaliści od żywienia są zgodni co do faktu, że jednym z głównych dostarczycieli węglowodanów jest skrobia, zawarta m.in. w pieczywie, makaronie, czy ziemniakach. Niestety, dieta środkowoeuropejska właściwie zasadza się na tych produktach, dlatego unikanie ich jest takie kłopotliwe. – Podczas, gdy ograniczanie słodyczy i tłuszczu jakoś mi wychodzi, z chleba czy ziemniaków po prostu nie potrafię zrezygnować – mówi jedna z użytkowniczek forum dotyczącego diet i odchudzania. Niektórzy eksperci żywienia wymieniają jeszcze jeden powód dla którego powinniśmy unikać artykułów zawierających skrobię, a dokładnie wystrzegać się mieszania ich z produktami mięsnymi. Otóż wytwory te są inaczej przetwarzane przez układ trawienny, a mieszanie ich obciąża m.in. trzustkę i wątrobę, opóźnia spalanie węglowodanów, powoduje zaparcia itp. Dlatego osobom zmagającym się z problemem otyłości oraz tym, które chcą utrzymać idealną figurę poleca się przyjmowanie fasolaminy, czyli neutralizatora skrobi. Fasolamina jest ekstraktem uzyskiwanym z nasion białej fasoli. Działanie tego związku polega na hamowaniu trawienia skrobi. Białkowy składnik fasolaminy przyłącza się do enzymu zwanego alfa-amylaza powstrzymując go przed rozkładem skrobi na cukry. Dzięki temu porcja skrobi zostaje wydalona, a w organizmie pozostaje tylko jej część, która może być spalona podczas wysiłku fizycznego. Przyswojone węglowodany zamieniają się więc w energię i nie odkładają w organizmie w postaci komórek tłuszczowych. Wybierając suplement diety zawierający fasolaminę warto zwrócić uwagę na zawartość składnika aktywnego, neutralizującego kalorie skrobiowe. Na rynku dostępnych jest kilka preparatów o różnym stężeniu tego związku. Z badań porównawczych wynika, że najmocniejszym suplementem tego typu jest preparat Fabacum (Vitana, dostępny w aptekach oraz na stronie producenta), który zawiera 500 mg fasolaminy w jednej tabletce. 2 tabletki preparatu neutralizują 2250 kcal skrobiowych, co oznacza, że bez wyrzutów sumienia można zjeść ok. 450 g spaghetti.

Pragnąc zgubić zbędne kilogramy nie martwiąc się o efekt jo-jo, należy pamiętać, że przyjmowanie suplementów diety nie rozwiąże problemu otyłości. Prawidłowe odżywianie powinno łączyć się z aktywnością fizyczną, która zaprocentuje nie tylko w postaci idealnej figury, ale też zdrowego serca, niskiego poziomu cholesterolu oraz – co najważniejsze – znakomitego samopoczucia.

Więcej na temat suplementów diety na: www.vitana.com.pl

Comments are closed.