Fitness

Przygotowania przed wyjazdem na narty

Pinterest LinkedIn Tumblr

Sezon ferii zimowych na dobre się rozpoczął. Zimowa aura tego roku sprzyja śnieżnemu szaleństwu. Jeżeli zaplanowałaś tej zimy wypad na narty pamiętaj, by się do niego dobrze przygotować. Najlepiej zacząć od dziś, by uniknąć uciążliwego bólu mięśni, bądź o zgrozo, kontuzji w pierwszym dniu wypoczynku.

Jeżeli na co dzień nie uprawiasz żadnego sportu, nie uczęszczasz na zajęcia fitness, zaprawę przed wjazdem na narty powinnaś zacząć nawet na 6 tygodni przed wyjazdem. Warto jednak zacząć w każdym momencie, by wzmocnić mięśnie i przygotować ciało do wzmożonej aktywności fizycznej. Pomogą chociażby biegi na bieżni ruchomej, stepper lub jazda na rowerze stacjonarnym. Wybierz się do najbliższego klubu fitness i z pomocą trenera dobierz ćwiczenia, które uelastycznią i wzmocnią mięśnie najbardziej zaangażowane do pracy podczas jazdy na nartach. W niektórych klubach możesz znaleźć urządzenie zwane BOSU. Jest to symulator ruchów charakterystycznych dla różnych dyscyplin sportowych. Możesz również wykonywać proste ćwiczenia w domu, które poprawią ogólną kondycję, rozciągną i wzmocnią mięśnie.

Sięgnij po nieocenioną skakankę. Skacz przez kilka do 10 minut w wolnym tempie w ulubionej przez Ciebie technice. Dobry będzie również kilkuminutowy trucht. Postaraj się zażywać więcej szybkich spacerów po okolicy – zrezygnuj z auta do pracy, bądź wysiądź przystanek wcześniej i resztę trasy przebiegnij w spokojnym tempie. Koniecznie wykonuj także ćwiczenia rozciągające – głębokie skłony lub przyciąganie pięty do pośladka doskonale obudzi mięsień czworogłowy z zimowego letargu. Do ćwiczeń możesz wykorzystać także sprzęt domowy. Postaw krzesło w wolnym miejscu i powoli siadaj i wstawaj na jednej nodze. Kontroluj ruch i pilnuj, by kolano nie skręcało do środka, ani na zewnątrz. Na mięśnie nóg pomogą również klasyczne wykroki. Warto również wybrać się na basen. Pływanie to najbardziej ogólnorozwojowy sport, a przy okazji bezpieczny dla ciała.

Pamiętaj, że lenistwo przed sezonem narciarskim może Ci skutecznie zepsuć wypoczynek. Warto, więc rozruszać ciało, by móc w pełni cieszyć się zimowym szaleństwem i uniknąć przykrych niespodzianek w postaci niechcianych kontuzji. Przy okazji zyska na tym Twoje ciało!

Autor: Kamila Miś

Comments are closed.