Awatar użytkownika
Martalka
Cyber rusałka
Cyber rusałka
Posty: 5386
Rejestracja: 31 sty 2009, 01:08

03 cze 2012, 13:56

No, cisza straszna tu panuje. Ja zapominam zajrzeć bo sobie nie włączyłam powiadomień! Już zaraz to naprawię :D

Rybka, ja miałam problem w tym szpitalu, bo nie mialam NIC dla Mileny :D Nawet picie wypiła już w przychodni, głodna nieziemsko! Ale myślałam, że na 30 minutach w przychodni sie skonczy, a tu od 10- 15:30 RAJD po lekarzach :ico_szoking:
Dobrze, że pielęgniarka mi ją zajeła i dała ciastka i wodę z sokiem. Hehe... potem nawet nie zdołałam wlecieć do sklepu, a i tak chłopaków odebrałam z połgodzinnym opóźnieniem :ico_wstydzioch:

Sylwia, pierwsze słyszę o tym. Mam nadzieję, że szybko się wyjaśni!
Fajnie, że Lenka nie dość, że dobrze spała, to jeszcze brat ją tak dobrze przyjął :ico_brawa_01:

Awatar użytkownika
Sylwia
Beze mnie to forum nie istnieje!
Beze mnie to forum nie istnieje!
Posty: 1917
Rejestracja: 04 kwie 2007, 13:25

03 cze 2012, 15:13

Mloda ma dziś jakiś kryzys,je płacze :-( spac nie może... Ehh niby mleka mam dużo jedną karnie z drugiej leci ... Ale zje z jednej i zaraz druga ... Dodam że pupa czerwona ma, leży z gola pupa.wykapie ją w krochmalu..bo skóra jej na brzusiu się luszczy jak wezowi..posmarowac to oliwka??

Wogóle to pepek niczym niee kazali smarowac ale to brzydko wyglada mąż kupił octenisept bo tego w szpitalu uzywali. I i mówili że w razie w kupic...

Awatar użytkownika
tibby
Wodzu
Wodzu
Posty: 10053
Rejestracja: 10 sie 2009, 14:13

03 cze 2012, 16:13

Sylwia, to może być dopiero schodząca skórka niemowlęca. poczekaj trochę. a jak będzie jeszcze przez kilka dni to może jakieś emolium/oilatum (?)
ja bym oliwką nie smarowała. po co... ale ja, to ja.

[ Dodano: 03-06-2012, 16:14 ]
my pępek zwyczajnym spirytuskiem smarowaliśmy.

Awatar użytkownika
Martalka
Cyber rusałka
Cyber rusałka
Posty: 5386
Rejestracja: 31 sty 2009, 01:08

03 cze 2012, 16:22

nam szybko skórka się poprawiła po oleju ze sł. migd.

Sylwia, to pewnie nie głodna tylko ma potrzebę ssania - jej noworodkowe prawo :)
Albo jak Jaś, kupę sobie w ten sposób wypycha :ico_haha_01:
A głeboko łapie pierś?
położna mi mówiła, że jak za płytko łapie to źle wysysa i zaraz więcej chce. Potwierdzam. Tak u nas bywa..

Teraz w ogoleciągle chce ssać, bo nadrabiamy deficyt pokarmu po ostatnim kryzysie :)

mama_zuzi1980
Cyber rusałka
Cyber rusałka
Posty: 5549
Rejestracja: 07 mar 2007, 17:51

03 cze 2012, 16:27

Sylwia, krochmal jeszcze bardziej wysusza, dlatego dobry jest na potowki na przyklad. A masz oilatum plyn do kapieli, on jest dobry i juz nie trzeba uzywac nic do mycia ani po.

Julian tez ciagle chce ssac. I niech ssie, cycki sie wyleczyly to niech ssie ile wlezie :-)

Martalka prosze daj jeszcze raz ten wykres z kryzysami :ico_sorki:

My walczymy potowkami, maly jest zimnolubny i raz za mamy namowa go cieplej ubralam na noc i rano masakra przy szyjce, w przegubach potowy ma :ico_olaboga:

Awatar użytkownika
Martalka
Cyber rusałka
Cyber rusałka
Posty: 5386
Rejestracja: 31 sty 2009, 01:08

03 cze 2012, 16:36

http://www.parentnik.pl/2011/08/26/pier ... ojowy.html

Obrazek

opis

Na załączonym obrazku czarne tygodnie to tzw. ‘tygodnie trudne’, kiedy nasze dziecko, gdyby umiało już mówić, powiedziałoby to, co żyrafka na magnesie, który wisi u nas na lodówce – „Nie próbuj mnie zrozumieć, po prostu mnie kochaj„. Pioruny, to punkty kulminacyjne kryzysów, czyli tzw. hardcore, natomiast słoneczka to najlepszy czas w życiu rodzica, dzięki któremu decydujemy się na kolejne dzieci Choć patrząc na ilość czarnego na wykresie, to jednak dość zaskakujące

Skoków rozwojowych w pierwszym roku życia jest siedem. Każdy poprzedzony jest takim małym kryzysem, czyli czasem, w którym Maluszek staje się marudny, gorzej śpi, gorzej je, domaga się ciągłej uwagi i ‘wiszenia na cycu’, zdarza się też ‘zapomina’ to, czego nauczył się do tej pory. Warto pamiętać, że to czas trudny nie tylko dla rodziców, zmęczonych ciągłym marudzeniem i całą tą niezrozumiałą sytuacją, ale również dla Malucha, dla którego nagle bardzo wiele się zmienia, zaczyna docierać więcej bodźców, jest więc zmęczone i zestresowane. Mając to na uwadze, można wykazać się większą cierpliwością i zrozumieniem dla tego małego Ludzika, któremu dopiero jest ciężko.

Za to jak już przejdziemy ten trudny level, na końcu planszy otrzymujemy bonus w postaci nowych umiejętności Malucha. Po pierwszym skoku jest naprawdę uroczo – pojawiają się pierwsze świadome uśmiechy, które zdecydowanie wynagradzają ten poprzedzający je test cierpliwości rodzicielskiej. Maleństwo również bardziej świadomie reaguje na otaczający je świat – dźwięki, zapachy, potrafi dłużej i uważniej przyglądać się i słuchać. Podobno lepiej też zaczyna pracować układ pokarmowy, ale misionowy układ chyba niespecjalnie się wczuł i raczej nie wziął tego do siebie. A przynajmniej my nie dostrzegliśmy żadnej wyraźnej zmiany.

Każdy kolejny dotyczy w pewnym sensie innej sfery. I tak, w skrócie:
- 5 tygodni – dotyczy wrażeń zmysłowych,
- 7-9 tygodni – wzorów i schematów w życiu codziennym,
- 11-12 tygodni – dostrzegania delikatnych różnic w jego otoczeniu,
- 14-19 tygodni – rozumienia prostych sekwencji wydarzeń,
- 22-26 tygodni – dotyczy relacji i jest związany ze słynnym lękiem separacyjnym,
- 33-37 tygodni – dostrzegania kategorii, grup i ich cech wspólnych ,
- 41-46 tygodni – dostrzegania bardziej złożonych sekwencji, oraz prostych konsekwencji wydarzeń i działań

Oprócz umiejętności czysto umysłowych, z każdym kolejnym krokiem dziecko nabywa również nowe umiejętności motoryczne.

Dlatego też już czekam na kolejny skok, w okolicach 8 tygodnia, po którym nowe umiejętności to:

- Podnoszenie głowy
- Przekręcanie się na brzuch i plecy
- Kopanie nóżkami i machanie rączkami
- Chęć siedzenia na kolanach rodzica
- Dotykanie przedmiotów
- Próby złapania przedmiotu
- Trzymanie przedmiotu
- Patrzenie na ludzi wokół
- Patrzenie na wyraz twarzy
- Patrzenie na przedmioty, które się świecą
- Wydawanie krótkich dźwieków i słuchanie samego siebie
- Słuchanie piosenek

[ Dodano: 03-06-2012, 16:41 ]
dokładniejszy opis
W książce zostało opisanych 7 skoków rozwojowych jakie występują w ciągu pierwszego roku życia dziecka. Nie są to okresy związane z rozwojem fizycznym ale rozwojem układu nerwowego czyli psychicznym. Rozwoj mozgu i systemu nerwowego sprawia, ze dzieci poddawane sa jeszcze wiekszym bodzcom doznaniowym niz dotychczas, stad stres, trudnosci w zasypianiu i ogolny niepokoj. Nie martw sie, to potrwa (jesli taka jest przyczyna) ok tygodnia. Kazdy skok poprzedzony jest bezposrednio okresem kiedy dziecko jest marudne, ma problemy ze spaniem i wymaga wiecej uwagi od rodziców. Moze niekiedy sie wydawac, ze dzieci nawet cofnely sie w swoim rozwoju, natomiast gdy nastepuje sam skok czesto ma sie wrazenie, ze dziecko nauczylo sie wielu nowych rzeczy doslownie przez jedna noc. Na poczatku okresy sa krótkie, moga trwac pare dni a im dziecko jest starsze, tym okresy te sa dluzsze. (uwaga od autora: dzieci urodzone np. 2 tyg pozniej przechodza swoj skok 2 tyg wczesniej i odpowiednio dzieci urodzone wczesniej przechodza to pozniej. Wszystko zwiazane jest z rozwojem mozgu dziecka). Okresy skokow:

5 tygodni (wrazenia), 7-9 tygodni (wzory), 11-12 tygodni (niuanse), 14-19 tygodni (wydarzenia), 22-26 tygodni (relacje- lek separacyjny), 33-37 tygodni (kategorie), 41-46 tygodni (sekwencje), ok. 55 tyg lub prawie 13 miesiecy, ok. 64 tyg lub prawie 15 miesiecy, ok. 75 tyg lub 17 miesiecy

Jakie sa symptomy kolejnego skoku? Przewaznie dziecko "chce z powrotem do mamy", zaczyna byc marudne, wymaga ciaglej uwagi, gorzej je, gorzej spi lub nagle przestaje robic to czego sie juz nauczylo tak jakby cofalo sie w swoim rozwoju, Nastepnie odczucia matek (niesamowite, czytajac mialam wrazenie jakby ktos o mnie i moim dziecku napisal!). Taki kryzys jet dla mamy i dziecka bardzo stresujący bo z punktu widzenia dzidzi nagle wszystko się w jego światku zmienia i jest przestraszone, stąd to wiszenie na mamie i cycku- bo tam czuje się najbezpieczniej. Mamy czują się sfrustrowane ciągle płaczącym dzieckiem, i nie rozumieją co się z nim dzieje.

Tygodnie zaznaczone na czarno to okres bardziej niespokojnego zachowania dziecka. Tydzien z piorunem to niejako punt kulminacyjny. Kropki okolo 29/30 tygodnia to okres marudzenia ale nie zwazany z zadnym skokiem - dziecko zauwaza wtym czasie, ze ludzie moga sobie isc i je zostawic - dziecko uczy sie, czym jest odleglosc.




5 tygodni

Dziecko zaczyna byc bardziej uwazne i ”obudzone”, wszystkie zmysly sa wrazliwsze niz wczesniej. Od tej pory dziecko slyszy, widzi czuje zapach i smak zupelnie inaczej niz dotad i to moze sie mu wydawac niezrozumiale i przerazajace. Jedynym sposobem wyrazenia tego strachu jest krzyk i placz oraz szukanie bezpieczenstwa w ramionach rodziców.

Nowe umiejetnosci:
Patrzy slucha uwazniej i dluzej
Jest bardziej swiadome dotyku, zapachów
Usmiecha sie po raz pierwszy lub czesciej niz przedtem
Uklad pokarmowy moze funkcjonowac lepiej np dzecku odbija sie rzadziej, rzadziej wymiotuje
Moze plakac prawdziwymi lzami po raz pierwszy


8 tygodni

Dziecko zaczyna rozrózniac wzory w dzwiekach, zapachach i smaku, zauwaza, ze jego dlonie naleza do niego i jakie to uczucie gdy trzyma sie rece ponad glowa czy przed soba. Dziecko zaczyna miec kontrole nad swoimi ruchami ale nadal sa one nieskoordynowane.

Nowe umiejetnosci:
Podnosi glowe
Przekreca sie ze strony na brzuch i plecy
Kopie nózkami i macha raczkami
Chce siedziec na Twoich kolanach
Dotyka przedmiotów
Próbuje zlapac przedmiot
Trzyma przedmiot
Patrzy na ludzi wokól
Patrzy na wyraz twarzy
Patrzy na przedmioty, które sie swieca
Wydaje krótkie dzwieki i slucha siebie samego
Lubi sluchac piosenek

Nie wszystkie dzieci umieja robic to wszystko – rózne dzieci preferuja rózne czynnosci i róznie intensywnie je cwicza


12 tygodni

Jak wczesniej mozesz zauwazyc, ze dziecko jest bardziej krzykliwe, marudne, spi i je gorzej lub jest cichsze niz przedtem
W wieku 12 tygodni dziecko wkracza w swiat zniuansowany: dziecko uczy sie rozumiec delikatne róznice i zachowywac sie zróznicowanie. Moze np slyszec róznice w tonie glosu, zauwazac jak zmienia sie swiatlo w pokoju, kiedy slonce skryje sie za chmure. Zauwazysz, ze ruchy dziecka sa bardziej miekkie kiedy wyciaga raczki, by cos schwycic lub gdy odwraca glowe sledzac jakis ruch.


Nowe umiejetnosci:
Potrafi skoordynowac ruchy oczu i glowy sledzac ruch
Podnosci sie do pozycji siedzacej trzymajac sie Twoich dloni
Odpycha sie obiema nózkami lezac w foteliku lub na kocu
Lapie przedmioty obiema raczkami
Wklada wszystko do buzi
Oglada i bawi sie raczkami
Zauwaza, ze moze piszczec i zmienia ton glosu
Robi bable ze sliny
Wyraznie daje do zrozumienia, ze jest znudzone gdy np zbyt dlugo patrzy na ta sama zabawke


19 tygodni

Marudne okresy zaczynaja byc coraz dluzsze, moga trwac az do 6 tygodni i zaczac sie juz w 14-tym tygodniu.

Dziecko zaczyna rozumiec zdarzenia, w sensie krótkich sekwencji przechodzacych z jednego w inny wzór. Innymi slowy moze np nauczyc sie wyciagnac reke po zabawke, zlapac ja jedna reka, potrzasnac, przekrecic i wlozyc do buzi. Inny przyklad to fakt, ze dziecko moze laczyc dzwieki w sekwencje – np mamama, tatata.

Nowe umiejetnosci
Przekreca sie z pleców na brzuch lub odwrotnie
Próbuje raczkowac
Podpiera sia na rekach i podnosi tulów
Lubi ruszac ustami, wypina jezyk
Moze wziac przedmiot do jednej reki i przelozyc go do drugiej
Wklada rzeczy, reke mamy, taty do buzi, zeby je zbadac, ugryzc
Próbuje uderzac zabawkami o stól
Zrzuca swiadomie zabawki na podloge
Szuka rodziców
Reaguje na wlasne odbicie w lustrze radoscia lub strachem
Reaguje na wlasne imie
Rozumie slowa
Wymawia nowe dzwieki vvv,sss, zzz, rrr itd
Uzywa spólglosek
Wyciaga rece, gdy chce by je podniesc
Cmoka ustami, gdy jest glodne
Odpycha butelke/piers gdy sie naje
Moze przesadnie reagowac np zakaslac jescze raz gdy rodzice zareagowali na poprzednie zakaslanie

26 tygodni
Okres marudzenia moze zaczac sie juz okolo 23 tygodnia i trwac okolo 4 tygodni. Typowe dla tego okresu jest na przyklad to, ze dziecko zle spi i wydaje sie miec koszmary senne, jest niesmiale w stosunku do obcych, nie ma apetytu, nie chce, zeby zmieniac mu pieluche czy ubranie.
Duzo sie teraz dzieje – dziecko zaczyna widziec i rozumiec rozne relacje/stosunki. Zauwaza fizyczna odleglosc pomiedzy przedmiotami i pomiedzy ludzmi. Pierwsza rzecza, która dziecko zauwaza i na co reaguje jest odleglosc pomiedzy nim samym a rodzicami. Swiadomosc, ze mama i tata niebezpiecznie zwieksza ta odleglosc a w dodatku samemu nie mozna miec na to wplywu moga byc dla dziecka przerazajace.
Bardzo absorbujaca i interesujaca jest obecnie obserwacja polozenia róznych rzeczy wobec siebie – rzeczy moga byc w sobie wzajemnie, na sobie, pod soba itd.
Dziecko zaczyna zauwazac jak wplywac na rozwój wypadków, co robic zeby sie cos dzialo. Wylacznik swiatla jest super dla tego rodzaju eksperymentów! Dziecko zaczyna zauwazac, ze niektóre rzeczy/sytuacje sa ze soba zwiazane. Np ze klucz przekrecony w dziurce w drzwiach wejsciowych oznacza, ze tata jest w domu!
Nastepnym krokiem jest zrozumienie, ze ludzie i zwierzeta dopasowywuja wzajemnie ruchy np kiedy ida obok siebie. Dziecko zaczyna rozumiec, gdy cos jest ”nie tak” np gdy ludzie zderza sie ze soba – to moze byc zabawne – ale i przerazajace.
Fizycznie dziecko zaczyna lepiej koordynowac swoje ruchy, raczkowanie idzie mu coraz lepiej.
Bardzo wazne jest, by pamietac, ze dla kazdego dziecka swiat relacji bedzie innym – wlasnym- przezyciem – calkowicie opartym na tych umiejetnosciach, które dziecko zdobylo w poprzednich skokach rozwojowych.

Nowe umiejetnosci:
Siada samo
Stoi bez pomocy, idzie z pomoca
Obchodzi stól przytrzymujac sie
Idzie pchajac rzeczy przed soba
Raczkuje
Chwyta male przedmioty za pomoca palca wskazujacego i kciuka
Umie uderzac dwoma przedmiotami o siebie trzymajac je w obu dloniach
Podnosi dywan, by zobaczyc, co sie pod nim znajduje
Wyjmuje zabawki ze skrzynki i wklada je do skrzynki
Zdejmuje skarpetki
Karmi mame, tate i psa
Przenosi wzrok z jednego obrazka na drugi w ksiazce z obrazkami
Obserwuje ruchy osoby, która sie dziwnie zachowuje
Patrzy uwaznie na szczególy np na metke przyszyta do misia
Tanczy, gdy slyszy muzyke
Nasladuje klaskanie
Nasladuje machanie raczka na pozegnanie
Protestuje, gdy mama czy tata wychodzi
Raczkuje za mama czy tata
Slucha uwaznie glosów w telefonie
Laczy zdarzenia i slowa, rozumie proste polecenia np ” nie rób tak”


37 tygodni

Jak poprzednio - i ten skok zaczyna sie okresem marudzenia – dziecko krzyczy czesciej, jest niesmiale, nie ma apetytu, ”wisi” na rodzicach, i czasami wydaje sie zapomiec, to, czego sie dotychczas nauczylo – wydaje sie bardziej ”dziecinne” .

Okolo 36-40 tygodnia Twoje dziecko zaczyna zauwazac i rozumiec, ze swiat mozna podzielic na grupy. Dziecko zauwaza, ze rzeczy moga miec cechy wspólne np moga brzmiec lub pachniec podobnie.
Dziecko zaczyna rozumiec slowo ”kon” w ten sposób, ze wszystkie konie naleza do tej samej grupy, niezaleznie od tego, czy sa czarne czy brazowe, czy sa stoja w stajni czy tez na lace, czy sa z porcelany czy tez sa prawdziwe. Wszystkie sa konmi.
Zrozumienie pojec w ten sposób wymaga czasu i treningu – dziecko staje sie malym naukowcem! Pracuje ciezko nad poznawaniem swiata poprzez wzrok, sluch, smak i dotyk, eksperymentuje nad podobienstwami i róznicami.
Niektózy badacze uwazaja, ze w tym wieku zaczyna rozwijac sie inteligencja. Kiedy dziecko zaczyna dzielic swiat wedlug kategorii jego sposób myslenia zaczyna byc podobny do myslenia doroslych. Dlatego zaczynamy lepiej rozumiec wlasne dzieci poniewaz mysla w podobny sposób do naszego.

Nowe umiejetnosci
Pokazuje, ze rozpoznaje ksztalty
Pokazuje, ze uwaza, iz cos jest zabawne – za pomoca gestów czy odglosów
Rozumie nazwy przedmiotów np skarpetka czy kotek
Wola czlonków rodziny – za pomoca róznych dzwieków
Pociesza/przytula swoje zabawki
Robi miny do wlasnego odbicia w lustrze
Po raz pierwszy jest zazdrosne gdy mama lub tata przytula inne dziecko
Zachowuje sie szczególnie grzecznie, gdy czegoc chce
Bierze inicjatywe do zabawy
Prosi mame lub tate, by zaspiewali piosenke lub klaskali

46 tygodni

Okolo 41-42 tygodnia moze rozpoczac sie okres marudzenia, który moze trwac do 5-ciu tygodni. Dziecko moze byc bardziej marudne, niesmiale, mniej samodzielne i bardziej ”dziecinne”. Zachowanie moze sie szybko zmieniac i dziecko moze byc bardzo grzeczne by za chwile bardzo rozrabiac – wszystko po to, by zwrócic na siebie uwage.

To wszystko jest wprowadzeniem do nastepnego skoku rozwojowego – swiata sekwencji. W 46 tygodniu ( 44-48 ) dziecko zaczyna znajdowac i tworzyc sekwencje za pomoca swoich zmyslów. W poprzednim skoku dziecko czesto rozbieralo przedmioty na czesci po to, by je zbadac – obecnie zacznie je w tym celu skladac – na przyklad budowac wieze z klocków zamiast rozbierac zbudowana wieze.
Twoje dziecko zaczyna laczyc zdarzenia – np zebranie swoich ubranek z podlogi i wlozenie ich do kosza na brudna bielizne. Zauwazysz, ze dziecko zaczyna rozumiec, ze niektóre zdarzenia zazwyczaj nastepuja po sobie i ze wie, jakie nastepne zdarzenie nastapi po poprzednim. Twoje dziecko np popatrzy na magnetofon, gdy skonczy sie tasma, bys zmienil strone kasety.
Dziecko zaczyna wskazywac na rzeczy i nazywac je, lubi, gdy robisz to samo. Nastepnym krokiem bedzie pokazywanie w kierunku, w którym masz isc, gdy trzymasz je w ramionach.

Nowe umuejetnosci
Wskazuje na i nazywa rzeczy
Wskazuje na i chce bys nazywal rzeczy
Mówi ”nie” gdy nie chce czegos zrobic
Umie udawac glosy zwierzat
Mówi ”mmm” gdy chce jescze jesc
Wie, co pasuje do siebie i moze wlozyc okragly klocek do okraglej dziury
Próbuje ulozyc proste puzle
Patrzy na lampe i wyciaga do niej rece, gdy naciskasz na wlacznik
Próbuje rozmawiac przez telefon
Próbuje rysowac na papierze
Próbuje uczyc sie chodzic pchajac np chodzik czy krzeslo
Znajduje cos do wspinania jesli chce sie do czegos dostac
Schodzi tylem z kanapy czy schodów
Próbuje celowac gdy rzuca pilka
Wyraznie daje do zrozumienia, ze chce sie z Toba bawic i wyraznie sie z Toba bawi
Szuka przedmiotu, który ukrylas
Ukrywa przedmiot samo, czeka i smieje sie gdy go znajdziesz
Podaje Ci przedmioty bys wlozyl je do szafy
Przynosi przedmioty np pieluche
Przynosi szczotke i zamiata
Nasladuje Twoje czynnosci np miesza w garnku
Próbuje sie samo rozbierac
Próbuje ubrac skarpetke czy bucik
Uzywa szczoteczki do zebów
Daje Ci posmakowac, to, co samo je
”Oszukuje” Cie gdy chce sie bawic udajac, ze nie umie tego, co wiesz, ze juz umie
_________________

justyna30
Forumowy szkolniak!
Forumowy szkolniak!
Posty: 1112
Rejestracja: 08 mar 2007, 20:52

03 cze 2012, 17:02

Hej.

U nas wszystko dobrrze, mala je i spi :-D jak na razie jest bardzo grzeczna nieprzechwalajac jej :ico_oczko: Jutro na 9 jedziemy do szpitala na kontrole í badania :-)

[ Dodano: 03-06-2012, 17:21 ]
Obrazek

[ Dodano: 03-06-2012, 17:23 ]
Obrazek

mama_zuzi1980
Cyber rusałka
Cyber rusałka
Posty: 5549
Rejestracja: 07 mar 2007, 17:51

03 cze 2012, 17:27

Martalka dzieki!

Justyna, Elsa chyba podobna Do Veroniki co?

justyna30
Forumowy szkolniak!
Forumowy szkolniak!
Posty: 1112
Rejestracja: 08 mar 2007, 20:52

03 cze 2012, 17:37

Justyna, Elsa chyba podobna Do Veroniki co?
Tak, czysta Veronika jak byla malutka.

mama_zuzi1980
Cyber rusałka
Cyber rusałka
Posty: 5549
Rejestracja: 07 mar 2007, 17:51

03 cze 2012, 18:13

To super! Julian jest znowu bardzo podobny do malej Zuzi a Do Nell w ogole.

Wróć do „Pierwsze kroczki, czyli roczek za mną!”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości