Strona 7 z 24

: 24 lut 2011, 20:46
autor: mamma
mamamama nie byłam obecna na komisji bo nie miałam z kim dziś dzieci zostawić a mąż jest za granica

choć mi mówili ze jemu się należny a jak będzie zobaczymy
a wiesz co ja mam chrzestniaka w marcu 4 latka będzie miał
i teraz zaczyna mówić dopiero nie ma mowy o zdaniach jakiś większych
i byli u lekarza nikt nie powiedział ze cos z nim nie tak jedynie ma cięższa mowę jak to nazwali i trzeba ćwiczyć
a jest na etapie troszkę wyżej od Kacperka bo powtarza wyrazy a Kacper mówi jakiś pojedyncze proste wyrazy typu
mama
tata
baba
dziadzia
ciocia
nie
tak
to
co to
ba-Kuba
bach
tatuś
am
aaaaa-ze śpi ktoś
lala
i wsio chyba nic wiecej nie wymawia
w chrzestniak mówi troszkę więcej wyrazów

: 24 lut 2011, 21:59
autor: mamamama
zobaczymy co nam powiedza na tej terapi sensorycznej jutro ja w ogóle nie wiem co to takiego

Ja z malym juz chodze do logopedy 3 lata

teraz jak dostał to z PPP to widac roznice ćwicza z nim specjalisci
On manualnie tez jest do kitu czasem juz nie mam sił ale chetnie ćwiczy

: 24 lut 2011, 22:00
autor: NICOLA_1985
moja Karolina zamienia literki w wyrazach i nie wypowiada niektórych liter takich jak "r" czy "f" zamiast np. "fotel" mówi "potel" zamiast czy pójdziemy do przedszkola" mówi "czy pójdziemy do przedszkoloba" zamiast święty mikołaj" mówi "sienty mikolaj" zamiast "małpka " mówi "lapka"... jeśli ktoś nie przebywa z nią na codzień to za chiny ludowe nie będzie wiedział o co jej chodzi
przekręcanie wyrazów i skracanie ich to jest u dzieci norma i tym się nie ma co przejmowac ale u nas jest dodatkowo seplenienie i nie wymawianie liter które już powinna umiec, jeśli chodzi o zasób słów to jest u niej bardzo duży gdyby nie to jej przekręcanie i seplenienie to można by było pogadac z nią jak z dorosłym :-)

mamamama dziękuję za komplement dotyczący moich dzieci :ico_sorki: :-D

[ Dodano: 2011-02-24, 21:04 ]
On manualnie tez jest do kitu czasem juz nie mam sił ale chetnie ćwiczy
moja Karolina tez manualnie dosyc ciężko a do tego jest ruchliwa i szybko traci zainteresowanie więc praca z nią jest ciężka ale trzeba cwiczyc bo za 2,5 roku do pierwszej klasy pójdzie to musi już umiec pisac w miare tak żeby nadązała za dziecmi i się nie zniechęcała a tym bardziej , że ona jest leworęczna przez to porażenie

: 24 lut 2011, 22:05
autor: mamamama
ale jak to mowia za uposledzona mowa ida inne upośledzenia :ico_noniewiem:

[ Dodano: 2011-02-24, 21:09 ]
leworęczna przez to porażenie
tak jak mój :ico_olaboga:
choc mojemu to obojetnie do której reki wezmie łyzke czy kredke choc kredek to on nie chce brac w reke

: 24 lut 2011, 22:13
autor: NICOLA_1985
zobaczymy co nam powiedza na tej terapi sensorycznej jutro ja w ogóle nie wiem co to takiego
Terapia zaburzeń Integracji Sensorycznej polega na takim stymulowaniu układu nerwowego, aby dać mu możliwość właściwej pracy, czyli prawidłowego odbierania, przetwarzania i odpowiedzi na bodźce płynące ze środowiska i naszego ciała.
Świat odbieramy za pomocą zmysłów. Bodźce płynące ze świata zewnętrznego są odbierane i przekazywane do odpowiednich części układu nerwowego, który z kolei ma za zadanie je zinterpretować i odpowiedzieć na nie. Właściwe działanie tego układu na każdym etapie, określamy integracją sensoryczną.
Każdy z nas jest świadomy posiadania zmysłu dotyku, smaku, wzroku i słuchu. Nie każdy z nas uświadamia sobie jednak, że posiadamy jeszcze dwa inne zmysły, uznawane razem ze zmysłem dotyku za podstawowe. Jest to zmysł równowagi i czucia głębokiego.
Zmysł równowagi (przedsionkowy) wykształca się dobrze już w życiu płodowym. Odpowiedzialny jest za utrzymanie równowagi, świadomość pozycji ciała, ruchu gałek ocznych, głowy i ciała.
Czucie głębokie (propriocepcja) to odbieranie informacji płynących z mięśni i ścięgien. Układ ten odpowiada za precyzyjne ruchy, właściwe napięcie mięśniowe.
Układ przedsionkowy, proprioceptywny to podstawowe układy sensoryczne. Ściśle współpracują ze sobą oraz z innymi układami sensorycznymi - słuchem, wzrokiem. Praca tych wszystkich układów połączonych skomplikowanym układem zależności, stanowi o naszym prawidłowym funkcjonowaniu w środowisku. Dzięki ich właściwie połączonej pracy jesteśmy w stanie odpowiednio odbierać bodźce, przetwarzać je i na nie odpowiadać.
Terapia integracji sensorycznej może być przeprowadzona po wcześniejszych kompleksowych badaniach. Głównym zadaniem terapii jest dostarczenie kontrolowanej ilości bodźców sensorycznych w szczególności przedsionkowych, proprioceptywnych. Podczas terapii SI relacje zachodzące między procesami sensorycznymi a zachowaniem ruchowym kształtują i poprawiają połączenia synaptyczne w OUN. Prawidłowa organizacja synaptyczna OUN determinuje właściwe przetwarzanie informacji sensorycznych. Ćwiczenia są dostosowane do poziomu rozwojowego dziecka. Terapia SI ma postać "naukowej zabawy", w której dziecko chętnie uczestniczy. Terapia odbywa się na specjalnie wyposażonej sali terapeutycznej. Najważniejszą jej częścią jest specjalistyczny sprzęt podwieszany stymulujący system przedsionkowy i proprioceptywny.
Dla powodzenia terapii bardzo ważny jest dobry kontakt dziecka z terapeutą.
Terapia SI jest to terapia indywidualna, dostosowana do potrzeb dziecka, poprzedza ją rzetelna diagnoza.

[ Dodano: 2011-02-24, 21:19 ]
tak jak mój :ico_olaboga:
choc mojemu to obojetnie do której reki wezmie łyzke czy kredke choc kredek to on nie chce brac w reke
Karolina kredkami coś tam bazgroli, farbami maluje także nie jest źle , długopisem też lubi "pisac" - pisze ze mną listy zakupów :ico_oczko:
czeka nas ciężka praca ale myśle, że jak każdy leworęczny inny człowiek nauczy się pisac.. zreszta wchodzi era laptopów do szkół to może byc tak, że pisanie długopisem nie będzie jej aż tak bardzo potrzebne w późniejszym czasie

: 24 lut 2011, 22:32
autor: mamamama
kochana dziekuje czy wy byłyscie na takiej terapi z dzieckiem

Ja wam napisze jutro jak to wyglada w praktyce

: 24 lut 2011, 22:42
autor: NICOLA_1985
ja nie byłam ( z moją córką) ale pracowałam w Ośrodku Rehabilitacyjno Edukacyjno Wychowawczym jako opiekunka dzieci upośledzonych intelektualnie, jestem z zawodu opiekunem osoby niepełnosprawnej i pracownikiem socjalnym to coś niecoś tam wiem na te tematy :-D pomagałam w prowadzeniu takich zajęc ( i różnych innych)przez 2 lata na studium (na praktykach) a później na stażu w Ośrodku :-)

[ Dodano: 2011-02-24, 21:44 ]
my mamy obecnie tylko terapię zajęciową z tearpeutką ale to nie ma nic wspólnego z SI

[ Dodano: 2011-02-24, 21:46 ]
na terapi zajęciowej cwiczymy usprawnianie manualne, motorykę małą czyli różne tam nawlekania guzików na sznureczek, malowanie , masy solne , no i intelektualnie uczymy się różnych rzeczy kolorów, o pogodzie za oknem itp...

: 24 lut 2011, 23:05
autor: mamamama
na terapi zajęciowej cwiczymy usprawnianie manualne, motorykę małą czyli różne tam nawlekania guzików na sznureczek, malowanie , masy solne , no i intelektualnie uczymy się różnych rzeczy kolorów, o pogodzie za oknem itp...
o to cos takiego maly ma z logopedka :ico_oczko:

on ma raz w tyg logopede co dostał z ppp i dwa razy w tyg w przedszkolu

ma tez psychologa i pedagoga ale to rzadkie zajecie chyba 2 godz w miesiacu do przedszkola przyjezdzaja
i teraz ta terapia 2 razy w tygodniu :ico_olaboga: ile tego wychodzi do tego staram sie cwiczyc w domu ale czasem On juz w domu nie chce

: 25 lut 2011, 16:33
autor: mamma
hej

do mnie właśnie dzwonili z poradni jest już decyzja w sprawie wczesnego wspomagania w rozwoju
w poniedziałek złoże wniosek i mam nadzieje ze ruszy ta rehabilitacja już na dniach

: 25 lut 2011, 23:12
autor: mamamama
my po 1 rechabilitacji :ico_sorki: