Fitness

Wskazówki jak zacząć biegać

Pinterest LinkedIn Tumblr

Oczywiście każda z nas może znaleźć naprawdę wiele sposobów na to by zacząć biegać. Zatem można byłoby tutaj wyliczać w nieskończoność. Jednak zdecydowanie najważniejszymi czynnikami, dzięki którym podejmujemy decyzje o bieganiu są: rzeźba sylwetki, zrzucenie zbędnych kilogramów oraz oderwanie się od codziennych, zawodowych obowiązków. Dlatego wystarczy założyć sportowe buty i po prostu biec przed siebie. Jednak zmobilizowanie się do biegania regularnego, już takie proste nie jest. Nawet gdy zdecydujemy się na jogging, zwykle na samym początku popełniamy mnóstwo błędów, które niestety zniechęcają nas do dalszego treningu.

Wskazówki
Po pierwsze najlepiej byśmy znalazły sobie jakiegoś towarzysza do biegania. Bowiem nawet najlepszy zawodnik potrzebuje wsparcia. Zatem naprawdę warto znaleźć sobie osobę, która będzie biegała razem z nami. Ponieważ wspólna mobilizacja i wzajemny doping, to zdecydowanie najlepszy sposób na sukces. Oczywiście jeśli nie znajdziemy nikogo, można również biegać z naszym psem, który nada nam tempa.
Po drugie, nie można nigdy zapomnieć o rozgrzewce. Rozgrzewka bowiem przed wyruszeniem w dalszą trasę jest podstawą. Bowiem bez odpowiedniego rozgrzania mięśni oraz stawów skokowych i kolanowych, wiele osób doznaje urazów, które mogą być dość groźne.
Po trzecie powinniśmy unikać rutyny. Bieganie codziennie, po tej samej pętli może nas szybko znudzić. Dlatego też warto urozmaicać sobie trasy oraz należy różnicować intensywność biegu, co znacznie poprawi wydolność naszego organizmu.
Po czwarte nie można się przemęczać. Nasze treningi powinniśmy rozpocząć od spacerów. Na początek 30-minutowych. Najlepiej w godzinach popołudniowych, natomiast latem w godzinach rannych. Później można zacząć krótki marszobieg, by dopiero po kilku tygodniach zacząć biegać normalnie.
Po piąte, każdy powinien mieć odpowiednie buty do biegania. Nasze stare trampki, choć wygodne, mogą się nie nadawać do przemierzania kilometrów. Bowiem źle dobrane obuwie może sprawić iż nasze stopy będą boleśnie puchły. Dlatego przy regularnym bieganiu warto zainwestować w porządne obuwie sportowe.
Po szóste nie należy biegać z pełnym żołądkiem. Przede wszystkim dlatego, że bardzo szybko mogą dopaść nas kolki. A także mogą wystąpić bóle brzucha, zasłabnięcia, czy wymioty. Dlatego bieganie z pustym żołądkiem z pewnością zwiększy komfort treningu.

Comments are closed.