Niezgodność towaru z umową występuje wtedy gdy zakupiony towar nie nadaje się do celu, do jakiego jest zwykle używany, nie odpowiada oczekiwaniom wynikającym z zapewnień producenta lub sprzedawcy, nie ma cech odpowiadających towarom tego rodzaju lub też gdy towar nieprawidłowo zamontowano lub uruchomiono. Towarem niezgodnym z umową jest przykładowo robot kuchenny, który nie działa czy zestaw wypoczynkowy w innym kolorze niż zamówiony. Reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową składa się bezpośrednio u sprzedawcy w terminie do dwóch lat od dnia wydania towaru (w przypadku rzeczy używanej w terminie jednego roku). Należy jednak zawiadomić sprzedawcę o takiej niezgodności w ciągu dwóch miesięcy od dnia jej wykrycia. W piśmie reklamacyjnym należy podać swoje dane i dane sprzedawcy, określić towar, opisać nieprawidłowości oraz wskazać czy wybieramy naprawę towaru czy wymianę na nowy egzemplarz. Jeżeli naprawa lub wymiana są możliwe do spełnienia to nie możemy odstąpić od umowy, czyli żądać zwrotu pieniędzy. Naprawa lub wymiana na nowy powinny być bezpłatne.
źródło: skarzysko.powiat.pl
A tu masz wzór:
PROTOKÓŁ REKLAMACYJNY NR …..
Sporządzony w dniu …..
Imię i nazwisko nabywcy: …. Dokładny adres: ….. Nr telefonu: ….
Data nabycia towaru: …. nr rachunku: …. z dnia …..
Rodzaj towaru ….. typ …. cena ….. data produkcji …. producent …..
Dokładny opis wad: ….
Reklamacja z tytułu: 1) gwarancji 2) niezgodności towaru z umową *)
Żądanie nabywcy co do sposobu załatwienia reklamacji: …..
Opinia rzeczoznawcy: …..
Decyzja pracownika handlu: …..
Imię i nazwisko przyjmującego reklamację
………………………………………….. …….…………………………
PODPIS PODPIS NABYWCY
[ Dodano: 10-05-2012, 09:46 ]
Niepotrzebne z wzoru trzeba usunac
