sylwia27
Niemowlak forumowy
Niemowlak forumowy
Posty: 52
Rejestracja: 18 mar 2008, 19:53

przeczytaj moze mi doradzisz!!!

18 mar 2008, 20:19

Witam wszystkich :))) a w szczególności przyszłe mamy :)))
Piszę do was bo może któraś z was jest w podobnej sytuacji i mi doradzi.
Jestem obecnie w 9 tygodniu ciąży. Od stycznia mam przedłużoną umowę na 10 lat i pracuje na cały etat, ale od kwietnia mam przejść na pół etatu, bo kierownik za dużo płaci do zusu za pracowników i obcina koszty jak może. Z innymi pracownikami podobno ma podpisać umowę tylko do końca roku, a zemna nie wiem jak bedzię. Więc nie wiem kiedy mu powiedzieć o ciąży.
I jeszcze jedna sprawa, jak mogę tutaj ją poruszyć. Mam złe wyniki badań. Mam za mało żelaza no i mała objętość krwinek czerwonych. Byłam z tym u lekarza i powiedział ze nie jest tak źle. Może ktoś się orientuje co to jest ta mała objętość krwinek czerwonych i do czego to prowadzi; tzn. jakie choroby czy zmiany u dziecka, bo ja jestem w tym "zielona" :(

Awatar użytkownika
Aga26
4000 - letni staruszek
Posty: 4158
Rejestracja: 08 mar 2007, 09:40

18 mar 2008, 21:13

sylwia27, co do pracy to jednego możesz być pewna że pracodawca w okresie ciąży nie ma prawa Cie zwolnić. Niestety nie wiem jak jest w przypadku zmiany umowy. A pracodawcy powinnaś jak najszybciej powiedzieć o ciąży.

A co do złych wyników to kup sobie jakieś witaminki dla kobiet w ciąży (Feminatal N albo Falvit) i po jakimś czasie powinno wrócić wszystko do normy. Niedobór żelaza i zmniejszona liczba czerwonych krwinek świadczy o anemii. Zastosuj zrównoważoną dietę, zawierającą pożywienie bogate w żelazo, np. owoce, chleb z pełnego ziarna, fasolę, chude mięso oraz zielone, liściaste warzywa.
Wątróbka też zawiera dużo żelaza jednak nie jest wskazana w czasie ciąży ze względu na zawartość dużej ilości witaminy A.

Powodzenia :ico_oczko:

sylwia27
Niemowlak forumowy
Niemowlak forumowy
Posty: 52
Rejestracja: 18 mar 2008, 19:53

19 mar 2008, 00:01

Dzięki za poradę :-)