30 mar 2016, 10:45
Myślę, że to wam pozwoli zobaczyć na jakiej zasadzie są odgórnie przyznawane gwiazdki :) Sam poziom obsługi zależy już od właściciela hotelu :)
Jedna gwiazdka (*) – Jest to najniższy standard w skali. Hotele kwalifikujące się do tej kategorii, spełniają zwykle podstawowe normy - w pokojach musi znajdować się łóżko, szafa, szafka nocna i umywalka, łazienka jednak może być na zewnątrz pokoju. Nie jest wymagane posiadanie przez Hotel parkingu, telewizorów w każdym pokoju. Obsługa hotelowa musi mieć wykształcenie min. średnie i w stopniu komunikatywnym znać, co najmniej jeden język (po za ojczystym).
Dwie gwiazdki (**) – Hotele w tej i wyższych kategoriach spełniają znacznie wyższe standardy. Pokój oprócz wyposażenia standardowego powinny mieć - łazienkę, telefonem, odbiornik telewizyjny, śniadanie w cenie noclegu. Sam hotel powinien zapewniać m.in. wymianę pościeli dwa razy w tygodniu, niewyszukaną restaurację, małą salę spotkań, pokoje zamykane na klucz, parking dla gości hotelowych, większe pokoje. Obsługa hotelowa musi spełniać takie same standardy jak w przypadku *, ale powinna być dostępna dla indywidualnej obsługi pokoju przez 12 godzin an dobę.
Trzy gwiazdki (***) – Oprócz większej przestrzeni i standardów z **, pokój powinien zawierać m.in. klimatyzację, codzienną wymianę pościeli i ręczników, sprzątanie. W Hotelu m.in. pokoje są wyciszone, restauracja dobrej klasy, siłownia, centrum odnowy, system drzwi na kartę, dwie sale konferencyjne właściwe dla organizacji szkoleń, ułatwienia dal niepełnosprawnych, parking strzeżony, pobliski postój taksówek. Obsługa do pokoju musi być dostępna do godz. 22, a jej kwalifikacje wyższe lub średnie specjalistyczne – zna przy tym 2 języki obce, w tym jeden biegle.
Cztery gwiazdki (****) – Standardy z *** uzupełniono m.in. o znacznie większą przestrzeń pokoju, Internet, wyższą klasę urządzeń i wyposażenia. Hotel ma m.in. dobrze wyposażone centrum biznesowe, dużo sal konferencyjnych, dwie restauracje, bar, klub nocny, często basen, centrum odnowy, siłownia, Internet w pokojach, lokalizacja w centrum miasta, dźwiękoszczelne okna, wyciszone pokoje. Obsługa hotelowa dostępna 24h, oraz dostępna wypożyczalnia dodatkowego sprzętu i realizacja zamówień specjalnych.
Pięć gwiazdek (*****) – W teorii najwyższa kategoria hoteli, w praktyce niektóre hotele znacznie przewyższają go luksusem, dostając nawet 7 gwiazdek. Luksusy znane z ****, poddane zostają rozszerzeniu, dodatkowo hotel ma obowiązek posiadać profesjonalne centrum biznesowe z sekretarką, nowoczesną technikę zabezpieczeń, obiekty usytuowane w ścisłym centrum miast przy centrach biznesowych, odnowę biologiczną, miejsce parkingowe dla każdego gościa hotelu, rezerwowane według numerów pokoju, fryzjer i wiele innych maksymalnie ulepszających komfort rzeczy.